• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwsza gra c++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,739 wizyt
pytanie zadane 5 października 2016 w C i C++ przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Witam :)

 

Jestem poczatkujacy, wlasciwie to dopiero od dzisiaj rana zaczalem ogladac kursy Pana Miroslawa no i napisalem swoj jakis pierwszy program.

Jednak mam pytanie jak zaczac przygody z grami konsolowymi?

Chcialbym napisac np. Gre Kolko i Krzyzyk lub Snake'a.

Czy posiadacie moze jakies dobre poradniki lub jakiekolwiek zrodla z ktorych czerpac wiedze? :)

6 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 5 października 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Zanim przejdziesz do pisania gier, warto najpierw poznawać podstawy (na przykład bez sensu próbować pisać Snake'a bez znajomości tablic). Powiedz z czym się już zdążyłeś zapoznać.
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Zapoznalem sie z Tablicami natomiast nie w praktyce, poniewaz nie mam pomyslu do czego je zastosowac, ale mniej wiecej wiem na czym one polegaja.

No i w praktyce poznalem Instrukcje warunkowa If, While, poznalem rowniez warunek switch oraz zastosowalem go w moim programie.

Ponad to zastosowalem zapis danych w pliku .txt i z grubsza to chyba tyle.
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
No to wiec mamz juz cos na poczatek... Wiec na pewno bedzie potrzebna maematyka, jezeli robiz obraz to znaczy grafike to biblioteka graficzna, ale lepiej najpierw zacznij od czegos prostego... Moze jakies symulatory i rpg, ktore da sie przedstwic tekstem?
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Nie chodzi mi ografike, chce stworzyc w konsoli gre.

Chodzi mi cos w stylu Kolko i krzyzyk lub Snake'a.

Nie wiem jak to stworzyc i chcialbym wiedziec skad czerpac wiedze.
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
A wiec pytania:

1. Jak chcesz opisac gre zeby gracz wiedzial gdzie jest?

2. W kolko i krzyzyk nie ma problemu z opisem, ale z snakiem juz jest, bo za kazdym razem sie powieksza je owoce itd, dlatego uzywa sie sfml, gra moze byc w konsoli ale ma grafike to znaczy weza....

3. Wiedze masz mmoze i w glowie, wiec uzyj i stworz cos co potrafisz i dasz rade, kolko i krzyzyk to logika, matematyka i mozliwosci... Jezeli gracz da tutaj kolko to krzyzyk juz nie moze byc tutaj, apozniej sprawdzasz czy sa w tej samej lini lub po skosie 3 takie same...
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
W sumie nie wiem co to SFML wiec weza sobie chyba odpuszcze, a nie chodzilo mi o grafike, bo owoc chcialem dac jako np. "x" a waz mialby "o" :)

 

A co do kolka i krzyzyk to zastanowie sie jak by to zrobic, ale na ten moment nie mam pojecia jak to ogarnac.
+2 głosów
odpowiedź 5 października 2016 przez Rivelon Użytkownik (700 p.)
Od matematyki, chyba najprościej.
+1 głos
odpowiedź 5 października 2016 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)
Jak chcesz pisac aplikacje konsolowe( console applications) to napisz gre z gatunku text adventure. w tym gatunku pisanie w kunsoli sprawdza sie najlepiej i jest na twoim poziomie( if statements, zapis danych) a mozesz rozbudowywac to w nieskonczonosc, zastosowac OOP(object orietnted programming) potem design patterns itp..
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Nie bardzo wiem co to gry gatunku text adventure, probowalem wyszukac w google, ale slabo mi to poszlo :D

 

Chodzi o gry RPG konsolowe? Czy jak? Moglbys bardziej to wytlumaczyc lub dac przyklad? (na przykladach najlepiej sie ucze).
komentarz 5 października 2016 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)

Przyklad grzy Text adventure, o wdziecznej nazwie Zork. glebia tych gier jest mind blowing. 

konsola oznacza w tym wypadku okno w ktorym wyswietlany jest kod po kompilacji. 

jesli chcesz napisac gre z grafika(na konsole jak Xbox) uzyj frameworka np MonoDevelop( na ktorym pisany byl np Bastion), albo silnikow jak unity, tam tez jest sporo programowania tylko glownie c#. Jesli wolisz c++ to sprawdz rownie popularny unreal engine.

 

komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Niee nie chodzi o konsole xbox i tak dalej tylko Wiersz polecen CMD :)
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
A co do tej gry ktora podeslales to niezbyt rozumiem o co tam chodzi :P
komentarz 5 października 2016 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)
wpisujesz komende w konsoli co powoduje zmiane tekstu zaleznie od tego co wpisales. Np w Zork wpisz: "jump", "go w"(west), "pick" etc. w programie ktory piszesz masz logike ktora sprawdza jaki tekst wyswietlic po wpisaniu tego slowa
+1 głos
odpowiedź 5 października 2016 przez WlPx01 Obywatel (1,220 p.)
Jak ja zaczynałem swoją przygodę z C++, też strasznie chciałem pisać proste gry konsolowe.
W ten sposób wolałem poćwiczyć, to co już umiem, oraz poduczyć się biblioteki standardowej.
Pierwszą grą były Statki. Gra sympatyczna, turowa, w sam raz na początek.
Kolejne gry, snake, a później prosta platformówka, w której trzeba przeskakiwać przeszkody, wymagały wykorzystania już jakichkolwiek bibliotek dodatkowych. Ponieważ bałem się jeszcze wychodzić z konsoli, wybrałem ncurses.
Jest do niej naprawdę przyjemny poradnik na cpp0x.
0 głosów
odpowiedź 5 października 2016 przez Kamil Czech Dyskutant (7,700 p.)
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Nie no chodzi po prostu o to, ze chcialbym napisac po prostu jakies kolko i krzyzyk czy cos w tym stylu i wtedy chyba bym juz darowal sobie konsole a przeszedlbym na obiektowke w Builderze, bo w konsoli nie ma co dlugo siedziec chyba :P
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Kazdy na tym forum odradzi Ci buildera, ja jestem na obiektowce na klasach i ciagle robie w konsoli i nie uwazam ze aplikacje okienkowe musza byc lepsze niz te w konsoli. Zrob kalkulator w konsoli rozbudowany o kazdytemat z gimanzjum to powiesz czy to takie nudne w konsoli jest. W kosoli nie przesuwasz sobie okienek i juz to musisz wszystko dopasowac do okna konsoli itd...
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
No ale w builderze ladniej to bedzie wygladac niz w konsoli :D A co do klas itp. to nie wiem o co chodzi :) Po prostu chcialbym przejsc na aplikacje okienkowe niz te w konsoli, bo w konsoli chyba dlugo siedziec nie warto bo to strata czasu, jak sie myle to mnie poprawcie.
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
To lepiej olac Builder i zaczac sie SFML albo Qt uczyc.... Nic nie jest starta czasu, jezeli czerpiesz z tego przyjemnosc i korzysci, korzysciami moze byc nauka....
1
komentarz 5 października 2016 przez bartolinciu Dyskutant (7,580 p.)
Konsola może nie jest przyszłościowa jeśli chodzi o gry, ale jeśli chodzi o jakąś bardziej zaawansowaną informatyką to bardzo polecam.
0 głosów
odpowiedź 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
To podsumowywujac jaka gre polecacie napisac? :) W Wierszu polecen rzecz jasna :P
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
No okej rozumiem :) Musialbym znalezc jakis przykladowy kod takiej malej gry RPG bo nie rozumiem w jaki sposob to jest stworzone, potrzebowalbym przykladow, dzieki bardzo.
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
:D jest taki maly problem wiesz :D Te gry na internecie sa tworzone w zespolach polacz cos co lubisz i tyle.... Moge Ci podeslac moj kod, ale watpie zebys cos zrozumial :D
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Jesli mozesz to chetnie zobacze ten kod :) nie no jakis symulator dam rade napisac bez problemow ale podejrzewam, ze moj kod zajmie z 5000 linijek a bedzie mozna go napisac w 800 xd
komentarz 5 października 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Moja gra to 25000 linijek w jednym pliku, gdzie normalny limit to 1000, i sie nie gubie... Wiec wiesz :D
komentarz 5 października 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Niezle :) pokazesz ten kod na pw?

Podobne pytania

+7 głosów
0 odpowiedzi 287 wizyt
+5 głosów
3 odpowiedzi 521 wizyt
pytanie zadane 30 września 2016 w Nasze projekty przez DaroN2391 Początkujący (380 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 621 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2017 w C i C++ przez Denis1705 Początkujący (320 p.)

92,573 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...