• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Po co to wszystko?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
935 wizyt
pytanie zadane 29 września 2016 w C i C++ przez CortezjuszPospolity Obywatel (1,130 p.)
Jakiś czas temu ogarnąłem już całe podstawy podstaw C++. I po co mi  to wszystko było? Po co musiałem uczyć się miliona różnych sposobów dziedziczenia, przeładowywania operatorów, i jeszcze kij wie czego, jeżeli gdy wchodzę do takiego Buildera C++ czy QTCreatora, tam wszystko już jest zrobione za mnie i jedynie co jest wymagane ode mnie to przenoszenie komponentów na forme i napisanie wskaźnik->cośtam. No po kiego grzyba przerabiałem 3 książki o c++, przerobilem mnóstwo przykładów w konsoli, jeśli w tworząć aplikacje okienkowe, praktycznie nic z tej wiedzy nie korzystam, "hehe, przeciagne sobie kontrolke i zrobie onclicka hehe" no super.

Czy zawodowi programisci c++ cale zycie pracuja w konsoli? Oto chodzi?
1
komentarz 29 września 2016 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
U mnie w firmie praktycznie nie korzysta sie z gotwych rozwiazan, wszystko samemu
komentarz 29 września 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

praktycznie nic z tej wiedzy nie korzystam 

To zacznij...

"hehe, przeciagne sobie kontrolke i zrobie onclicka hehe"

To jeden ze sposobów programowania... Ale każdy ma różne ambicje.

A gamedev? Co, też przeciągniesz kontrolkę?

11 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 29 września 2016 przez niezalogowany
Po co uczymy się dodawać i odejmować, przecież mamy kalkulator, który zrobi to za nas.
komentarz 29 września 2016 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Beznadziejny przyklad
komentarz 29 września 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Czemu? Idealny moim zdaniem
komentarz 29 września 2016 przez CzlowiekSkrypt Nałogowiec (26,340 p.)
Bardzo dobry przykład
1
komentarz 29 września 2016 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
moze nie oto dokonca chodzi ze beznadziejny, ale zle sformułowany, uczymy sie dodawac i odejmowac by przejsc wyzej, tak samo jest z obiektowka, uczymy sie jej by przejsc na wyzszy poziom abstrakcji
komentarz 29 września 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
edycja 30 września 2016 przez manjaro

Po co uczymy się dodawać i odejmować, przecież mamy kalkulator, który zrobi to za nas.

Żeby w sklepie nie wyciągać kalkulatora aby sprawdzić czy wystarczy nam pieniędzy na zgrzewkę piwa.

+4 głosów
odpowiedź 29 września 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Jeśli nie wiesz po co ci to wszystko, to znaczy że mało wiesz wink

3
komentarz 29 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
To może oświeć go skoro posiadasz taką wiedzę. Uargumentuj to, bo takie pisanie to na wiele się nie zda.
komentarz 29 września 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
edycja 29 września 2016 przez Eryk Andrzejewski
Nie napisałem, że posiadam "taką" wiedzę. Napisałem tylko, iż widocznie zbyt mało jeszcze wie i ma niewielkie doświadczenie, nie napisał jeszcze niczego dostatecznie dużego, a kod który w ten sposób pisze, jest pewnie mało przejrzysty i warstwa mechaniki działanianprpgramu jest wymieszana z warstwą wyglądu (takie są moje odczucia po przeczytaniu jego wypowiedzi).

I niestety nie da się tak po prostu nikogo oświecić. Ja jestem zwolennikiem uczenia się rzeczy wtedy, kiedy są potrzebne, a nie na siłę. Dopiero wtedy ktoś może docenić wartość jakiegoś narzędzia. Ja sam kiedyś nie rozumiałem po co mi wskaźniki, a teraz... sprawa wygląda zupełnie inaczej ;)
komentarz 29 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
No i kim jesteś z zawodu?
komentarz 29 września 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Nie wiem co ma zawód za znaczenie. Istnieją programiści amatorzy, którzy znają się bardzo dobrze na tym co robią (choć nie uważam że do takich należę) Możesz powiedzieć do czego zmierzasz? Bo ja tu tylko krytykę widzę jak na razie.
komentarz 30 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
Z ciekawości tylko pytałem.
+2 głosów
odpowiedź 30 września 2016 przez Blacha Mądrala (5,960 p.)
edycja 30 września 2016 przez Blacha
Jeżeli twoje możliwość wyczerpało samo GUI to słabo, oj jak słabo. Też niedobrze wygląda to, że po 3 przerobionych przez ciebie książkach, nie widzisz zastosowania dla zdobytej wiedzy. Może to kryzys programisty (oby) a może to zwyczajnie nie jest dla ciebie.

ps. jak kiedyś zabierzesz się za większy projekt to jeszcze wrócisz do tych książek. Tworząc GUI w programie to nie problem nawet dla dziecka. Ale spróbuj napisać aplikacje która poza wyglądem coś robi.
+1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Wiesz. Gier nie pisze się tak jak mówisz. A c++ jest obecnie językiem pod gry bardziej, niż jakieś programy biurowe
1
komentarz 29 września 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
Ale co wy tutaj o gamedevie. Przecież autor tematu nie pisze gier tylko jakieś okienkowe aplikacje.
1
komentarz 29 września 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,910 p.)
Ja tutaj nie o gamedevie zbytnio tylko by gościu nie pisał bzdur
komentarz 30 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
Ale ja nie porównywałem nigdzie szybkości języków więc nie wiem o co się spinasz
komentarz 30 września 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Napisałeś takie bzdury, jak ja niekiedy piszę więc jest o co się spinać
komentarz 30 września 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,910 p.)
Ale porównywałeś szybkość silników a język ma przełożenie na wydajność silnika
+1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)

Po co musiałem uczyć się miliona różnych sposobów dziedziczenia, przeładowywania operatorów, i jeszcze kij wie czego, jeżeli gdy wchodzę do takiego Buildera C++ czy QTCreatora, tam wszystko już jest zrobione za mnie i jedynie co jest wymagane ode mnie to przenoszenie komponentów na forme

Skoro to wszystko takie proste, to idź szukać w pracy. Na pewno za przeciąganie kontrolek na formę dostaniesz 10000 zł/msc. A potem już tylko lepiej.

Gdyby była tak jak mówisz to zawód programisty byłby najbardziej nieopłacalnym zawodem na świecie. Przeciętny Kowalski po 5 minutach w Google'ach mógłby szukać pracy. Rynek byłby przesiąknięty "programistami" i każdy z nich zarabiałby po 1000 zł

komentarz 29 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
To po co te wszystkie narzędzia są, by upośledzać umiejętności i wiedze programistów? Idąc tym tropem każdy programista powinien unikać jak ognia takich builerów, które piszą kod za ciebie.
1
komentarz 29 września 2016 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
Bo powinien, tak jak programy które generują strony internetowe na podstawie tego co narysujemy tak te buildery robią to samo. Jeśli ktoś jest biznesmenem to może wykonać sobie strone lub albo aplikacje wizytówkę używając gotowych rozwiązań ale gdy jest się programistą tworzy się kod od zera, to pomaga uzyskiwać najlepsze wyniki jakościowe oraz wydajnościowe
komentarz 30 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
O tym mówie.
+1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
edycja 30 września 2016 przez manjaro
Kilka lat temu napisałem program do fakturowania + magazyn w javie. Kompletnie nie znając javy. Wystarczyło że nauczyłem się zmieniać stringi na inty i używać ifów. Podstawowa składnia zapytań SQL i tyle. Cała reszta pracy to przeciąganie kontrolek w Netbeans. Nie wyobrażam sobie pisania aplikacji okienkowej w trybie tekstowym. Tutaj daj odstęp 10 pikseli margines 15 pikseli. Skompiluj sprawdź czy dobrze wygląda. Nie no źle wyszło damy 20 pikseli jednak. No masakra jakaś. Od tego jest właśnie RAD aby usprawnić ten proces. To jakiś hardkor i wymyślanie koła od nowa. To tak jakby księgowa liczyła wszystko w słupku na kartce zamiast używać kalkulatora.

W sumie do pisania aplikacji okienkowych to lepiej przerobić jakieś książki odnośnie frameworków niż języka programowania. Swoją drogą Netbeans jest o wiele wygodniejszy i łatwiejszy niż QtCreator
+1 głos
odpowiedź 30 września 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)
Spróbuj napisać bez znajomości klas, dziedziczenia i interfejsów mały programik do tworzenia grafiki wektorowej. Spróbuj napisać gierkę, która korzysta z mapy, na której z kolei mogą być rozmieszczone obiekty różnych typów. Spróbuj napisać program do edycji i przetwarzania tekstu, albo program do generowania gradientów. Program do obliczania np. kratownic statycznie wyznaczalnych.

Bo widzisz, do napisania wszystkich tych programów musiałem znać dobrze klasy, interfejsy i dziedziczenie. I klikanie i upuszczanie elementów na formę jest tylko lekkim udogodnieniem, żeby nie trzeba było ślęczeć nad pierdołami a skupić się na prawdziwej robocie. Skoro nie widzisz tego, to raczej nie znasz klas, albo (co gorsza) nie potrafisz użyć ich w kreatywny sposób. Zacznij pisać samodzielne programy (a nie przepisywać coś gotowego z książki).
0 głosów
odpowiedź 29 września 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
To dam ci wyzwanie, napisz programik który pobiera plik z internetu za pomocą WinSoc2, powodzenia ;)
komentarz 29 września 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Dam lepsze wyzwanie niech stworzy Gre MMORPG z fajna logika i mozliwoscia kreowania postaci i tworzenia wlasnych zadan ktore beda dostepne dla kazdego gracza
4
komentarz 29 września 2016 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
W builderze :p
komentarz 29 września 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Niech robi w czym chce, jak dla mnie to nie musi grafiki byc, moze byc sama konsola.... Albo przy uzyciu tylko iostream.... zeby sie nie przemeczyl :D
–1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)

Po co przerabiałeś 3 książki? Tego raczej nikt nie wie. Jedna książka do samych podstaw jest więcej niż wystarczająca.

1. Programowane to nie tylko aplikacje okienkowe. Wręcz przeciwnie, raczej się od nich w wielu przypadkach odchodzi.

2. To, że w Twoim kalkulatorze są 3 klasy nie znaczy, że tyle jest wszędzie. Pisząc ogromną aplikację okienkową możliwość zastosowania pełnej obiektowości jest nie do ocenienia. Poza tym, nie tylko chodzi o apki okienkowe. Każdy duży projekt zyskuje na stosowaniu

miliona różnych sposobów dziedziczenia, przeładowywania operatorów, i jeszcze kij wie czego

–1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
To forum jest coraz ciekawsze :D

Niedługo ludzie zaczną pytać po co komu języki programowania skoro jest tyle programów, w których można bez problemu tworzyć przeróżne aplikacje i gry.
3
komentarz 29 września 2016 przez Benek Szeryf (90,690 p.)
Autor pytania po prostu nie dostrzegł pewnych zależności w programowaniu. A sądząc po jego pisowni i wiedzy którą zdobył, nie jest trollem. Widziało się dużo gorsze pytania na tym forum.
1
komentarz 29 września 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
@Benek np. "Jaką macie dzisiaj fryzurę"?
komentarz 29 września 2016 przez Miszo Bywalec (2,100 p.)
To podaj mi przykład programu, który nie wypacza tych wszystkich umiejętności, który młody programista nabył w czasie nauki. Program, w którym od początku do końca kod piszesz sam, bez gotowych assetów.
komentarz 30 września 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
@KubenQPL  XDD chciałbym, żeby to byl tylko żart XD bardzo
komentarz 30 września 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
@Miszo ... od tego są, żeby ułatwiać i robić za ciebie pewne schematy. Ale nikt ci przecież nie każe z nich korzystać...
komentarz 30 września 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Program, w którym od początku do końca kod piszesz sam, bez gotowych assetów.

Czy Ty, programując, nie wykorzystujesz rozwiązań bibliotecznych?

–1 głos
odpowiedź 29 września 2016 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)

Podobne pytania

+4 głosów
4 odpowiedzi 988 wizyt
0 głosów
6 odpowiedzi 721 wizyt
+4 głosów
5 odpowiedzi 997 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Tpk Nałogowiec (40,100 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...