Dodałem komentarze co robię. Nie wiem co jest źle, wyskakują mi cyfry kosmiczne. Oto zadanie:
Bajtazar kupuje meble przez Internet. Znalazł już ładny stół i zestaw krzeseł. Teraz zastanawia się, ile krzeseł może kupić, tak aby wszystkie zmieściły się przy stole. Stół ma prostokątny blat o wymiarach A × B centymetrów. Z kolei siedzisko krzesła, patrząc z góry, to kwadrat o wymiarach K × K centymetrów. Dalej będziemy traktować stół jako prostokąt, a krzesła – jako kwadraty. Nad jednym z brzegów siedziska (kwadratu) znajduje się oparcie. Każde krzesło należy ustawić oparciem przy stole, tzn. brzeg z oparciem powinien pokrywać się z pewnym brzegiem stołu. Ponadto siedzisko powinno w całości znajdować się pod blatem. Oczywiście żadne dwa krzesła nie mogą na siebie nachodzić. W naszych rozważaniach pomijamy nogi od stołu (możemy założyć, że są nieskończenie cienkie i znajdują się w rogach blatu). Ile krzeseł zmieści się pod stołem?
Wejście W jedynym wierszu wejścia znajdują się trzy liczby całkowite A, B i K (1 ≤ A, B, K ≤ 500 000 000) oddzielone pojedynczymi odstępami, oznaczające, odpowiednio, wymiary blatu stołu oraz wymiar siedziska krzesła.
Wyjście Twój program powinien wypisać na wyjście maksymalną liczbę krzeseł, które zmieszczą się przy stole. Przykłady Dla danych wejściowych: 15 18 4 poprawnym wynikiem jest:
Oto mój kod.
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int a,b,k,a1,b1,calosc;
cin>>a,b,k;
if(b>=k) //sprawdzam czy bok b jest większy/równy od krawędzi krzesła//
{
a1=a/k; //dzielę bok a na długość krawędzi krzesła//
}
if(b>=2*k) //jeśli przy krawędzi b zmieściły by się dwa krzesła to przy krawędzi a można ustawiać jakiekolwiek krzesłą//
{
a1=a*2;
}
if(b>=3*k) //sprawdzam czy przy krawędzi b można ustawić krzesła. Nie chce aby się na siebie "nachodziły" więc żeby ustawić je przy tej krawędzi musi być
//miejsca conajmniej na 3 krzesłą, odejmuję dwa
{
b1=b-(2*k);
b=b/k;
b1=b*2;
}
else //Jeśli powyższe warunki nie są spełnione to liczba krzeseł musi wynosić dwa.
{
cout<<"0";
}
calosc=a1+b1;
cout<<calosc;
return 0;
}