C++ jest nie do zastąpienia przy dużych projektach wymagających jak największej kontroli i wydajności. Przynajmniej wszystko na to wskazuje patrząc na to, w jakich językach są pisane silniki do gier. A tu bez wątpienia chcemy jak największej wydajności. Podobnie przy jakichś projektach naukowych, wyręczających naukowców w symulacjach itd (tutaj już sie wypowiadam tyle co słyszałem, nie orientuje sie tutaj)...
Jednak o pewnym upadku C++ można mówić patrząc na jego rozwój. W C++ można już od dawna napisać wszystko, a co raz więcej feature-ów jest wprowadzanych do standardu (patrz lista nowości w c++17). Ze względu, że C++ jest językiem niskiego poziomu, to dużo możliwości języka jest bardzo skomplikowanych, wymagających dużego doświadczenia z samym językiem. A ilość tego cały czas narasta. C++ robi się po prostu co raz bardziej skomplikowany mimo, że nigdy prostym językiem nie był. Wiadomo jak to jest, jak coś nadaje się do wszystkiego. Oczywiście to nadal decyzja programisty, do czego wykorzysta C++ i czy będzie się męczył czy poszuka czegoś odpowiedniejszego, więc wątpie żeby to miało wpływ na autentyczny upadek języka. Anyway - język robi się co raz trudniejszy do opanowania w pełni (właściwie troche wątpie, żeby istniał specjalista od całego języka C++), ale przecież nikt ci nie każe całego opanowywać.