• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zrobić stronę na komputer i urządzenia mobilne ?

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
327 wizyt
pytanie zadane 18 września 2016 w HTML i CSS przez Wookiee Użytkownik (980 p.)
Witam,

jestem początkujący programistą (hobby) dlatego nie wiem o nim za dużo i dopiero się uczę. Chciałbym się dowiedzieć jak nazywa się lub jak zrobić coś takie aby strona była optymalna dla wszystkich urządzeń. Próbowałem bawić się podając jednostki w % ale nie wiem do końca jak to działa i od czego zazwyczaj bierze % . Robiłem to na metodzie prób i błędów jednak wiem, że na dłuższa metę ta metoda się nie sprawdzi. Dlatego piszę do was do najlepszego polskiego forum informatycznego :)
2
komentarz 18 września 2016 przez ScriptyChris Mędrzec (191,540 p.)
komentarz 18 września 2016 przez Eimens Maniak (69,540 p.)

Piwo dla Pana wyżej! yes

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 18 września 2016 przez MatiiTv Gaduła (3,790 p.)

Responsywna (ang. responsive). Możesz użyć frameworka, takiego jak MaterializeCSS, Bootstrap, Skeleton. Albo przy custom design pobawić się zasadą @media.

przykład: 

@media screen and (min-width: 480px) {
    body {
        background-color: lightgreen;
    }
}

więcej informacji: http://www.w3schools.com/cssref/css3_pr_mediaquery.asp

1
komentarz 18 września 2016 przez MatiiTv Gaduła (3,790 p.)
Szerokość strony dziel na kolumny. Używaj rozwijanej nawigacji przy odpowiednio małych urządzeniach
1
Co do % to bierze % od rodzica (elementu blokowego wyżej), albo od wielkości strony w przeglądarce.
komentarz 18 września 2016 przez Wookiee Użytkownik (980 p.)
Da się określić od czego chce wziąć % ? czasami na divie który był pusty dawałem mu wysokość i szerokość w % dajmy 30% ale nie robiło mi się na 30 % ekranu tylko na np. 15% :/
Niestety w CSS nie.
+1 głos