• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Codeblocks-macOS (Ustawienie kompilatora na Macbook"u)

Object Storage Arubacloud
0 głosów
656 wizyt
pytanie zadane 17 września 2016 w Systemy operacyjne, programy przez Alex5 Początkujący (420 p.)

Witam!

Jestem początkującym programistą i przygotowuje się do matury z informatyki.Przeważnie zaczynałem w XCode,aczkolwiek samą maturę zdaję na Windowsie,więc postawiłem na Codeblocks.

i tutaj zaczyna się problem :(. Mam problem nawet z kompilacją podstawowego Hello Word,ponieważ cały czas zamiast okienka z programem dostaję coś takiego : (screen)

Prosiłbym o pomoc osoby zaznajomione :)

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Pozdrawiam!

komentarz 17 września 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Nie widze bo jestem na telefonie, ale ustawienie na Macu hmmm.... maca nie mam ale na windowsie sam musialem raz dodac. zobacz czy jest dodany w zakladce kompilatora, a i moze postaw sobie linuxa na wirtualnej albo zrob na partycji....

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 17 września 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Jedna osoba też już tu miała problem z Code::Blocks na Maku. Odpisałem wtedy, że może to dlatego, że Code::Blocks już się nie rozwija pod Maka od 2013 roku, a od tego czasu 2 albo 3 wersje OS X zdążyły już wyjść. Jak wiadomo, co nowa wersja OS X to część programów nie działa i trzeba je dostosować pod nową wersję systemu. Ostatnia wersja na Maka to 13.12, podczas gdy na Windowsa i Linuksa jest 16.01...

Widać, że od niedawna masz Maka robiąc cały screen ekranu :)
Jak chcesz zrobić screen ekranu i zaznaczyć obszar to wciskasz Shift + Command + 4

0 głosów
odpowiedź 17 września 2017 przez Programista31 Użytkownik (640 p.)
Według mnie radzę pouczyć się j.angielskiego choć troszkę. Dobrze sprawdź czy projekt który utworzyłeś znajduję się w danym folderze. Potem skompiluj i uruchom