• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki jest najlepszy sposób na proceduralne generowanie terenu?

Cloud VPS
+3 głosów
2,953 wizyt
pytanie zadane 5 maja 2015 w C# przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)

Witam smiley
Pracuje w Unity3D nad projektem gry osadzonej w klimatach kosmosu.
Mój problem jest następujący:
Potrzebuje napisać generator meterów. Mam już napisany skrypt generujący mesh, teraz potrzebuje sposobu by go "wygiąć" tzn. nadać mu fakture, wgniecenia itp. 
Czego użyć by napisać tego typu skrypt? Dodatkowo przydał by się sposób by faktura była losowa tzn. zakładając że chce wykorzystać do tego pseudolosowy seed. 

Jedyne co znalazłem to Perlin Noise oraz Diamond-square algorithm. O ile Perlin noise nie przyda się ani trochę, to nie rozumiem działania tego drugiego. Mógłby mi to ktoś objaścić?

Chodzi mi o jakieś przykłady gotowych projektów ew. objaśnienia działania gotowych algorytmów np. takich jak podałem wyżej. 

Z góry dziękuje za pomoc wink

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,668 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 1,475 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,270 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,112 wizyt

93,488 zapytań

142,422 odpowiedzi

322,773 komentarzy

62,908 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...