Ale co w wypadku kiedy plansza jest ogromna?
W tej grze plansza ma nieograniczony wymiar. :)
Ale nie wiem jak optymalnie sprawdzać, czy coś jest żywe, czy nie. Przechodzić po całej planszy?
Jeśli nie chcesz pominąć żadnej komórki, to wypadałoby sprawdzić każdą z nich. ;) Ale jeśli każda komórka posiada informacje na temat tego, ilu jej sąsiadów żyje, to liczbę sprawdzanych komórek możesz ograniczyć. Zakładając, że każda komórka posiada informacje o swoich ośmiu sąsiadach, możesz poruszać się po planszy w taki sposób (powiedzmy, że poniższy obrazek pokazuje całą planszę):
Pola na czerwono to jest obszar, który nie jest wielokrotnością kwadratu 3x3 a też wymaga sprawdzenia - je będziesz musiał sprawdzić 'pole po polu', chyba że uogólnisz swój algorytm skakania po planszy na takie sytuacje, w których obszar sprawdzania nie jest równy dziewięciu polom i jednocześnie nie będzie produkował fałszywych wyników ze względu na zazębianie obszarów.