Witam,
podczas pisania aplikacji w SFML, przy próbie użycia metody texture.loadFromFile(std::string path), napotkałem problem. Otóż kompilator g++ w CodeLite wyrzuca taki błąd:
undefined reference to 'sf::Texture::loadFromFile(std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, sf::Rect<int> const&)'
W sieci znalazłem rozwiązanie tego problemu - ponowna kompilacja SFML przy użyciu programu CMake.
Problem tkwi w tym, że mój folder z nowo pobraną paczką SFML'a nie zawiera pliku CMakeLists.txt, przez co kompilacja przez CMake jest niemożliwa.
Bibliotekę pobrałem stąd: http://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.4.0/ (zakładka Linux -> GCC-64-bit, korzystam z Ubuntu 16.04 LTS)
Kieruję się tym tutorialem: http://seriousitguy.blogspot.com/2014/05/how-to-setup-sfml-on-ubuntu-1404-lts.html
A to błąd który otrzymuję po wpisaniu w konsoli: cmake -G "Unix Makefiles" -D CMAKE_BUILD_TYPE=Debug -D BUILD_SHARED_LIBS=TRUE .
CMake Error: The source directory "/home/chris/dev/sfml/SFML-2.4.0" does not appear to contain CMakeLists.txt.
Proszę o pomoc w poprawnym skompilowaniu SFML'a lub o podanie innego sposobu aby działał on bez problemu z CodeLitem.
Ładowanie tekstur działa, ale tylko, gdy program kompiluję z poziomu konsoli komendami:
> g++ -c main.cpp
> g++ main.o -o sfml-app -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
> ./sfml-app
(CodeLite przy budowaniu projektu dalej jest cały czerwony od 'undefined references')