• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Jaki język wybrać?

Object Storage Arubacloud
–5 głosów
794 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2016 w Nasze projekty przez VascoCabeza Użytkownik (700 p.)
zamknięte 27 sierpnia 2016 przez VascoCabeza

Witam!

Od pewnego czasu po mojej głowie chodzi myśl o stworzeniu gry, ale mam jeden problem - nie wiem jaki wybrać język programowania! Jeżeli jakiś znacie to napiszcie!

(I nie chodzi mi o silnik do tworzenia gier, tylko język programowania!)

komentarz zamknięcia: Bo tak.
2
komentarz 27 sierpnia 2016 przez nerdxg Obywatel (1,760 p.)
Obyś miał w sobie dużo samozaparcia i motywacji, bo jak przymierzasz się do programowania z myślą o tworzeniu gier to możesz się troszkę rozczarować. Zanim zaczniesz pisać gry musisz przejść przez wiele podstawywych zagadnień na temat programowania, a to nie trwa dzień lub dwa :)

W każdym razie, powodzenia!
komentarz 27 sierpnia 2016 przez VascoCabeza Użytkownik (700 p.)
Ok, Dzięki!
komentarz 27 sierpnia 2016 przez Frendom Pasjonat (18,900 p.)
polecam przeczytac sobie te rozkladowke :) http://imgur.com/bB5DK1f

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 27 sierpnia 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
wybrane 27 sierpnia 2016 przez VascoCabeza
 
Najlepsza
Wybierz ten który lubisz. A jeśli oczekujesz konkretnej odpowiedzi, to podaj chociaż typ tej gry.
komentarz 27 sierpnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Naucz się porządnie c++, prowadzę (niezbyt udany) kurs z pisania gier 3d
komentarz 27 sierpnia 2016 przez VascoCabeza Użytkownik (700 p.)

Chyba się skuszę ( ͡° ͜ʖ ͡°).

komentarz 27 sierpnia 2016 przez niezalogowany
Oczywiście, na początek programowania, a tym bardziej do gier, polecam C++, a potem uczyć się gier 2D. Potem, jak już ogarniesz dwa wymiary, to wtedy możesz się skusić ;)
komentarz 27 sierpnia 2016 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Tylko, że kolega chciał coś prostego, a C++ to jednak nie jest jakiś banał. Chociaż sam nie widzę świata poza C i C++, to jednak poleciłbym się najpierw zabrać za coś prostszego (żeby się nie zniechęcić) :) Avernis, ty mu może lepiej nie polecaj tego "kursu" :D
komentarz 27 sierpnia 2016 przez niezalogowany
Aha, coś prostszego. No to Python będzie w sam raz :)
+2 głosów
odpowiedź 27 sierpnia 2016 przez mmr0429 Bywalec (2,010 p.)
Trochę pytanie bez sensu, ale ja ci polecam Pythona, masz tam takie coś jak pygame i livewires, bardzo łatwo można zrobić niezłe gry, jak nie masz doświadczenia z programowaniem to Python, potem masz C++ na którym można zrobić dosłownie wszystko, ale to nie jest coś czego nauczysz się w kilka dni, no i jest jeszcze C# który jest bardzo dobry gdy połączysz go z Unity, ale powtarzam: na początek Python, super język, można się skupić na algorytmach, jest najłatwiejszy z wyż wymienionych i ma ogromny potencjał, pełno bibliotek, i kilka fajnych rzeczy, jak go ogarniesz to potem ci się to przyda do pisania np zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji w grach, nawet jak będziesz chciał się później przenieść na coś bardziej zaawansowanego będzie ci potrzebny/ułatwi życie ...
1
komentarz 27 sierpnia 2016 przez VascoCabeza Użytkownik (700 p.)
Wielkie dzięki!

Podobne pytania

92,674 zapytań

141,579 odpowiedzi

320,049 komentarzy

62,039 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...