• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wysoka utrata pakietów - Neostrada orange do 10mb/s

Cloud VPS
+1 głos
1,607 wizyt
pytanie zadane 13 sierpnia 2016 w Sieci komputerowe, internet przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
edycja 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry

Witam, od paru miesięcy mam dość spory problem z internetem, a mianowicie mam bardzo wysoką utratę pakietów wychodzących (choke). Zdarza się, że internet "gubi" nawet 50% pakietów, co oznacza, że 50% danych wysyłanych z mojego komputera nie trafia na serwer (przynajmniej teoretycznie), tak się nie da korzystać z internetu (każda wideorozmowa, każda gra online kończy się rzuceniem myszką o ścianę i wielkim rage'em). Jak mówiłem oferta od orange, neostrada do 10mb/s ciągnięta z kabla ADSL. 3 razy technicy przyjeżdżali, dzwonili do swojego "supportu dla wyższych sfer" i tam niby wszystko było dobrze, wszystko się zgadzało. To nie wina routera, sprawdzałem na innych i było tak samo. Utrata pakietów spada w nocy, co jest już niezbitym dowodem na to, że to orange ssie pałę i łamie prawo (nierzetelne świadczenie usług). Tutaj screenshot z pierwszego lepszego traceroute'a:

@edit pomyślałem sobie teraz, aby zrobić wyciąg z pathpinga, zobaczymy co windows powie:

"

Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

C:\Users\windows7>pathping google.com

Śledzenie trasy do google.com [46.134.200.55]
z maksymalną liczbą 30 przeskoków:
  0  ASROCK [192.168.1.103]
  1  192.168.1.1
  2     *     bialy-bng1.tpnet.pl [80.50.18.30]
  3     *     bialy-r1.tpnet.pl [80.50.18.29]
  4     *     lub-r1.tpnet.pl [194.204.175.74]
  5  188.47.255.17
  6  public100407.xdsl.centertel.pl [46.134.200.55]

Wyliczanie statystyk dla 150 sekund...
            Źródło   Ten węzeł/Łącze
Przeskok  RTT    Zgubione/wysłane = Pct  Zgubione/wysłane = adres Pct
  0                                           ASROCK [192.168.1.103]
                                0/ 100 =  0%   |
  1   28ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   63ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  bialy-bng1.tpnet.pl [80.50.18.30]

                                0/ 100 =  0%   |
  3   66ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  bialy-r1.tpnet.pl [80.50.18.29]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   70ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  lub-r1.tpnet.pl [194.204.175.74]
                                0/ 100 =  0%   |
  5  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  188.47.255.17
                                0/ 100 =  0%   |
  6   69ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  public100407.xdsl.centertel.pl [46
.134.200.55]

Śledzenie zakończone.

C:\Users\windows7>

"

Jak widzimy na tym przykładzie, utrata pakietów skacze nawet do 100%, pakiety te zgubiły się na serwerze o ip 188.47.255.17, jest to serwer PTK CENTERTEL https://db-ip.com/188.47.255.17 (czyli de facto orange) znajdujący się w Warszawie. 

I tutaj mam pytanie do Was: Co mogę zrobić w związku z tym wszystkim? Poczekać na koniec umowy z Orange, czy może pozwać ich o nierzetelne świadczenie usług, pójść do rzecznika praw konsumenta? Proszę o pomoc, i z góry za nią dziękuję.

 

komentarz 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

kończy się rzuceniem myszką o ścianę i wielkim rage'em).

Ciekawe ile myszek musiałeś kupić, albo jak pancerna twoja myszka jest :)  

komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Mam starą myszkę leżącą pod blatem biurka, dobry lek antystresowy, polecam.

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 13 sierpnia 2016 przez WaxerStudio Bywalec (2,070 p.)
Na Twoim miejscu spróbował bym zadzwonić do nich i przedstawić swoje dowody oraz poinformować o tym co możesz zrobić tzn. Jeśli nie naprawicie połączenia zwrócę się do Rzecznika Praw Konsumenta. Na pewno "Rage" w tej sytuacji nie jest wskazany i należy pamiętać, że zawsze wszystko da się załatwić kulturalnie i na spokojnie. Taka informacja jeśli dotrze do kogoś na infolinii na pewno da do myślenia konsultantowi, że jesteś zdeterminowany iść krok dalej i jest to dla nich ostatnia szansa.

Jeśli to nie pomoże powinieneś sięgnąć po pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta, ponieważ procesowanie się z tak ogromną firmą na własną rękę może nie być zbyt korzystne dla Ciebie. Masz napisane że neostrada do 10 mb/s, czyli do nie znaczy równe 10, do 10 to też 1,5 ;)
komentarz 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

Na pewno "Rage" w tej sytuacji nie jest wskazany i należy pamiętać, że zawsze wszystko da się załatwić kulturalnie i na spokojnie.

Nie zgadzam się. Na moim przykładzie 7 lat walki o mieszkanie na spokojnie i 0 efektu. 

komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Wiem, że do 10mb nie oznacza 10 ( download mam okolo 3mb), ale te utraty pakietów wychodzących bardzo mnie denerwują. Po prostu nie da się korzystać z wideo rozmów, gier online
komentarz 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
10Mb i masz download na poziomie 3Mb czy 3MB ?
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
3Mb
komentarz 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
No to sorry ale jest to już smiech na sali jak masz 3mb zamiast 10mb
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Ale rodzice i tak pewnie podpiszą następną umowę na Internet z Orange, w końcu bonusy za to mają np. nieograniczone rozmów za free etc.
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
A tak poza tym myślę, że dla Orange jeden niezadowolony klient w te czy we wte nie robi różnicy,w końcu Orange nie ma zadowolonych klientów :D
komentarz 14 sierpnia 2016 przez GaCeL Dyskutant (7,500 p.)
Dostawcy podają prędkości w megabitach, a przeglądarki podczas ściągania w megabajtach.
100 Megabitów = 12.5 Megabajtów
10 Megabitów = 2.5 Megabajtów
+2 głosów
odpowiedź 13 sierpnia 2016 przez fckueve Dyskutant (9,470 p.)
Nie odpowiem Ci na pytanie, ale opisze Ci jaki ja miałem problem z neostrada/ orange, mianowicie:

Posiadałem 10mb/s a dzaiały 3 w porywch do 4, wszystkie panie na helpdesk'u mówiły że to przez łącza i nie da się wiecej. Podczas gdy zostały 2 miesiące do końca umowy nagle działały wszystkie 10mb/s, wiec umowa została przedłużona, kilka godzin po przedłużeniu wszystko wróciło i znowu biegałem na 3mb/s.... Gdy opisywałem problem pani na helpdesk'u, kończyło się tym że za każdym razem kiedy wspomniałem o tych 10mb/s pani odkładała słuchawkę.
1
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Just support things. Aż mi się humor poprawił :D
+1 głos
odpowiedź 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Ja bym zrobił tak. Dzwonie na infolinie przedstawiam problem. Jeśli jest toporny konsultant to proszę o przełożonego i wtedy gadał z nim, bo konsultanci to tępe masy i prawie nigdy nie umieją pomóc. Ma rada byś nagrał tą rozmowę. Jeśli nic to nie daje to idziesz do siedziby orange w twoim mieście i mówisz na miejscu, że chcesz z przełożonym rozmawiać. Jak nie to jakiś radca prawny czy coś w ten deseń. Bynajmniej ja tak bym robił. Twoim plusem jest to, że znasz się na IT i nie dasz sobie w kaszę dmuchać
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Może i się znam na IT, ale nie wiem czy mnie nie wyśmieją jak tam 14-latek wejdzie i powie, że chce z przełożonym gadać :)
komentarz 13 sierpnia 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
A to trochę inna bajka, To weź rodzica naszkicuj mu sytuację i niech idzie z tobą
komentarz 13 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
W sumie z tą infolinią nie taki głupi pomysł, od dwóch lat mam mutację, ludzie przez telefon często mylą mnie z moim starszym, 20-letnim bratem, więc może wypalić. W poprzednich rozmowach przez infolinię z Orange też byłem reprezentantem osoby która podpisała umowę (mojego ojca).

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 1,093 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 547 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 1,627 wizyt
pytanie zadane 24 sierpnia 2016 w Sieci komputerowe, internet przez shorv Nowicjusz (140 p.)

93,459 zapytań

142,454 odpowiedzi

322,724 komentarzy

62,837 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...