Witam, od paru miesięcy mam dość spory problem z internetem, a mianowicie mam bardzo wysoką utratę pakietów wychodzących (choke). Zdarza się, że internet "gubi" nawet 50% pakietów, co oznacza, że 50% danych wysyłanych z mojego komputera nie trafia na serwer (przynajmniej teoretycznie), tak się nie da korzystać z internetu (każda wideorozmowa, każda gra online kończy się rzuceniem myszką o ścianę i wielkim rage'em). Jak mówiłem oferta od orange, neostrada do 10mb/s ciągnięta z kabla ADSL. 3 razy technicy przyjeżdżali, dzwonili do swojego "supportu dla wyższych sfer" i tam niby wszystko było dobrze, wszystko się zgadzało. To nie wina routera, sprawdzałem na innych i było tak samo. Utrata pakietów spada w nocy, co jest już niezbitym dowodem na to, że to orange ssie pałę i łamie prawo (nierzetelne świadczenie usług). Tutaj screenshot z pierwszego lepszego traceroute'a:
@edit pomyślałem sobie teraz, aby zrobić wyciąg z pathpinga, zobaczymy co windows powie:
"
Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.
C:\Users\windows7>pathping google.com
Śledzenie trasy do google.com [46.134.200.55]
z maksymalną liczbą 30 przeskoków:
0 ASROCK [192.168.1.103]
1 192.168.1.1
2 * bialy-bng1.tpnet.pl [80.50.18.30]
3 * bialy-r1.tpnet.pl [80.50.18.29]
4 * lub-r1.tpnet.pl [194.204.175.74]
5 188.47.255.17
6 public100407.xdsl.centertel.pl [46.134.200.55]
Wyliczanie statystyk dla 150 sekund...
Źródło Ten węzeł/Łącze
Przeskok RTT Zgubione/wysłane = Pct Zgubione/wysłane = adres Pct
0 ASROCK [192.168.1.103]
0/ 100 = 0% |
1 28ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.1.1
0/ 100 = 0% |
2 63ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% bialy-bng1.tpnet.pl [80.50.18.30]
0/ 100 = 0% |
3 66ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% bialy-r1.tpnet.pl [80.50.18.29]
0/ 100 = 0% |
4 70ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% lub-r1.tpnet.pl [194.204.175.74]
0/ 100 = 0% |
5 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% 188.47.255.17
0/ 100 = 0% |
6 69ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% public100407.xdsl.centertel.pl [46
.134.200.55]
Śledzenie zakończone.
C:\Users\windows7>
"
Jak widzimy na tym przykładzie, utrata pakietów skacze nawet do 100%, pakiety te zgubiły się na serwerze o ip 188.47.255.17, jest to serwer PTK CENTERTEL https://db-ip.com/188.47.255.17 (czyli de facto orange) znajdujący się w Warszawie.
I tutaj mam pytanie do Was: Co mogę zrobić w związku z tym wszystkim? Poczekać na koniec umowy z Orange, czy może pozwać ich o nierzetelne świadczenie usług, pójść do rzecznika praw konsumenta? Proszę o pomoc, i z góry za nią dziękuję.