Nie wiem czemu w dzisiejszych czasach jest taka moda na polecanie C++ dla początkujących. Nowicjusze nie mają problemu z ustaleniem typów danych. To jest banał. Jak przeglądam tutejsze kody to widzę, że ludzie mają problem z funkcjami. Dużo nowych programistów boi się ich używać, ograniczają je do minimum. Dlatego na początek proponuję języki z prostą składnią, gdzie można się skupić na funkcjach.
Druga sprawa to nauka czytania dokumentacji i stacka. Większość zapytań tutaj jest tak banalnych, że odpowiedź znajduję się na pierwszej pozycji w google. Rozumiem, że czytanie dokumentacji niektórych bibliotek C++ to koszmar. Dlatego jeszcze raz powtarzam: języki z prostą składnią.
Kolejna rzecz której nie rozumiem to moda na kod obiektowy. Żeby dobrze zaprogramować obiektowo grę trzeba znać wzorce projektowe takie jak singleton, fasada, fabryki itp. Nowicjusz oczywiście może stworzyć klasę z 20 odpowiedzialnościami, ale będzie to kod zły. Tymczasem programując wyłącznie strukturalnie można zrobić naprawdę rozbudowane gry.