Dzień dobry, jestem tutaj nowy.
Piszę właśnie program odczytujący dane z pliku z rozszerzeniem STL.
Problem jest następujący:
Mam do napisania funkcję w c++, gdzie podaje parametr filename (nazwa pliku typu string). Mam wygenerować obiekt klasy Object3D, który przechowuje kontener (std::vector) Point3D oraz kontener Triangle3D. Obiekt klasy Point3D zawiera pola typu double x, y, z (współrzędne punktu na płaszczyźnie trójwymiarowej), obiekt klasy Triangle3D zawiera tablice typu int przechowującą indeksy punktów. Dane z pliku .stl chce wczytać i zapisać do pamięci jako obiekt klasy Object3D.
void ReaderSTL::loadFileStl(std::string filename)
{
std::string str_filename = "";
str_filename = msclr::interop::marshal_as<std::string>(filename);
std::ifstream in(str_filename, std::ios::in | std::ios::binary);
if(in)
{
std::string contents;
in.seekg(0, std::ios::end);
contents.reserve(in.tellg());
in.seekg(0, std::ios::beg);
contents.assign((std::istreambuf_iterator<char>(in)), std::istreambuf_iterator<char>());
in.close();
}
}
prosiłbym o jakieś wskazówki, albo żeby ktoś mądrzejszy mnie nakierował. Nigdy nie zajmowałem się odczytem danych z pliku stl, potrafię jedynie wypisać je w konsoli Windowsa, przeszukiwałem Google w poszukiwaniu jakieś wiedzy, czy wskazówek, próbuje jeszcze tutaj.
Pozdrawiam uczeń liceum z klasy o profilu informatycznym.