Napisałem kiedyś swoją funkcję do zmiany ustawień konsoli ;) Może się przyda ;)
void SetColor(string number) {
/* Wybierz kolor według poniższego kodu:
*
* Pierwszy znak odpowiada za kolor tła pod tekstem, drugi za kolor tekstu
*
* Kolory podstawowe
*
* 0 - czerwony
* 1 - zielony
* 2 - niebieski
* 3 - czerwony + zielony = pomarańczowy
* 4 - czerwony + niebieski = fioletowy
* 5 - zielony + niebieski = żółty
* 6 - czerwony + zielony + niebieski = biały
*
* Kolory jaskrawe
*
* 7 - czerwony jaskrawy
* 8 - zielony jaskrawy
* 9 - niebieski jaskrawy
* A - czerwony jaskrawy + zielony jaskrawy = pomarańczowy
* B - czerwony jaskrawy + niebieski jasrkawy = fioletowy jaskrawy
* C - zielony jaskrawy + niebieski jaskrawy = żółty jaskrawy
* D - czerwony jaskrawy + zielony jaskrawy + niebieski jaskrawy = biały jaskrawy
*/
int color = 0;
HANDLE hOut;
switch (number[0]) {
case '0':
color += 0x40;
break;
case '1':
color += 0x20;
break;
case '2':
color += 0x10;
break;
case '3':
color += 0x60;
break;
case '4':
color += 0x50;
break;
case '5':
color += 0x30;
break;
case '6':
color += 0x70;
break;
case '7':
color += 0xC0;
break;
case '8':
color += 0xA0;
break;
case '9':
color += 0x90;
break;
case 'A':
color += 0xE0;
break;
case 'B':
color += 0xD0;
break;
case 'C':
color += 0xB0;
break;
case 'D':
color += 0xF0;
break;
}
switch (number[1]) {
case '0':
color += 0x4;
break;
case '1':
color += 0x2;
break;
case '2':
color += 0x1;
break;
case '3':
color += 0x6;
break;
case '4':
color += 0x5;
break;
case '5':
color += 0x3;
break;
case '6':
color += 0x7;
break;
case '7':
color += 0xC;
break;
case '8':
color += 0xA;
break;
case '9':
color += 0x9;
break;
case 'A':
color += 0xE;
break;
case 'B':
color += 0xD;
break;
case 'C':
color += 0xB;
break;
case 'D':
color += 0xF;
break;
}
SetConsoleTextAttribute(hOut, color);
}