Witam, zaczynam swoją przygodę z SFML i napotkałem pewne wątpliwości dot. przykładowego kodu podanego na sfml-dev.org.
Oto on:
#include <SFML/Graphics.hpp>
int main()
{
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
sf::CircleShape shape(100.f);
shape.setFillColor(sf::Color::Green);
while (window.isOpen())
{
sf::Event event;
while (window.pollEvent(event))
{
if (event.type == sf::Event::Closed)
window.close();
}
window.clear();
window.draw(shape);
window.display();
}
return 0;
}
Pytanie 1 dotyczy zapisu event.type. Jeżeli type to atrybut klasy event, to gdzie jest on deklarowany? Czy ma to miejsce w wewnątrz window.pollEvent(event) ? Jeżeli tak, to jak podejrzeć wnętrze tej funkcji?
Pytanie 2
Dlaczego w kodzie jest napisane:
sf::Event::Closed
Zamiast:
sf::Event::EventType::Closed
Odnosząc się do pliku nagłówkowego(http://www.sfml-dev.org/documentation/2.3.2/Event_8hpp_source.php) to ten drugi zapis wydaje mi się poprawny...Natomiast kompilator się ze mną nie zgadza.
Dlaczego ten drugi zapis jest błędny ?