Jeśli masz klase (typ) Oko, to możesz utowrzyć jej instancję, czyli przypisanie do zmiennej referencyjnej obiektu klasy.
Np. Oko * numerJeden = new Oko();
Jest wtedy uruchamiany jednocześnie konstruktor (funkcja, tzn. metoda o nazwie Oko, ktora jest składnikiem klasy). A zmienne w klasie to jej składowe, np. "ilosc". Jeśli ta składowa będzie publiczna, to możesz się do niej dostać tak jak napisałeś:
numerJeden->ilosc
Ale lepiej aby te składowe (zmienne w klasie) były prywatne i dostajesz się do nich poprzez metody (tzw. settery czyli ustawiające jakaś wartość i gettery, zwracające wartości zmiennych składowych klasy).
EDIT:
ach te anglojęzyczne nazwy wtrącane do polskiej nowomowy.. Get - czyli coś pobierasz. Set - czyli coś ustawiasz. Stąd Getter, Setter. Jak masz w klasie składowe prywatne, to właśnie tworzysz w tej klasie metody odczytujące i zapisujące.