• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Podstrona html zmiena swoje tło, jak to naprawić?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
902 wizyt
pytanie zadane 30 kwietnia 2015 w HTML i CSS przez Gandalf Obywatel (1,260 p.)

Witam, jestem początkującym webmasterem i ogólnie programistą, nie dawno zacząłem uczyć się tworzyć strony poznałem znaczniki HTML a teraz uczę się CSS,

stworzyłem pliki: index.html i style.css

ale jak napisałem podstrony oferta.html, formularz.html to nie wyświetla mi tła które wcześniej podczepiłem do pliku index.html. Jak miałbym zrobić główny plik index.html i podpiąć podstrony aby tło zostało niezmienne a zawartość podstrony wyświetlona na stronie?

proszę pomóżcie, dziękuję z góry :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 30 kwietnia 2015 przez Gandalf Obywatel (1,260 p.)

Ok działa Panowie! :) kwestia literówki potrafiła cały kod zburzyć, ale dziękuję za pomoc :)

Mam za to drugie pytanie, pomyślałem o podstronach bardziej dynamicznych czyli wybierając z menu "oferta.html" musiałbym użyć kodu PHP aby tylko w jednym miejscu podmienić treść strony?

komentarz 30 kwietnia 2015 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (288,770 p.)

Najprościej będzie zrobić to tak jak mówisz przez PHP przekazując parametr przez GET jaką stronę należy obecnie wyświetlić. Czyli mamy np. taki kod PHP:

<!--tutaj początek witryny, menu itp-->
<?php
if($_GET['strona']=='informacje')
{
echo 'Podstrona z informacjami....';
}
else
if($_GET['strona']=='kontakt')
{
echo 'Kontakt';
}
//itd....
?>
<!--tutaj dalsza część witryny-->

Jest to kod, który powinien znależć się w miejscu, w którym ma zmieniać się treść. Wszystko co ma być na stronie zawsze powinno znaleźć się poza tymi warunkami ;)

Dla przykładu żeby otworzyć podstronę kontakt i zakładając że plik nazywa się index.php wyglądałoby to tak:

jakistamadres.pl/index.php?strona=kontakt