• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nauka assemblera - bity

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
375 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2016 w Assembler przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Ponieważ jestem kompletnie zielony w assemblerze, uczę się assemblera z tego kursu na youtube;

https://www.youtube.com/watch?v=zxZKyCnzXok

Ponieważ ja posiadam system 64 bitowy, a on uczy 32 bitowego, nasuwa mi się pytanie - czy to strata czasu uczyć się 32 bitowego assemblera czy od tego się zaczyna? Zdaję sobie sprawę, że nie ma jednego assemblera, więc stąd też to pytanie.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 lipca 2016 przez niezalogowany
wybrane 29 lipca 2016 przez Eliro
 
Najlepsza
Opłaca się jak najbardziej, Gynvael nagrał świetne kursy, a różnice pomiędzy assemblerami są nieduże, więc "przeskoczenie" po opanowaniu tego co pokazał będzie banalnie proste.
+2 głosów
odpowiedź 29 lipca 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
edycja 29 lipca 2016 przez jpacanowski

Asembler jest ten sam, tylko rejestry zostały przedłużone o kolejne 32 bity, plus nowe rejestry zostały dodane, oraz większe lub mniejsze zmiany które dopiero ciebie dotyczą jeśli chcesz np. napisać własny OS.

Aha, w trybie 64-bitowym aby wywołać jakieś przerwanie już się nie używa np. int 0x80, a parametrów nie odkłada się też już na stosie. Parametry podaje się poprzez rejestry (kolejno RDI, RSI, RDX, RCX, R8, R9), a przerwanie systemu wywołuje się pisząc syscall.

http://students.mimuw.edu.pl/~zbyszek/asm/slides/64bity.pdf

Z tutoriali ASM, ja jednak bardziej polecam:

http://bogdro.ciki.me/
https://sites.google.com/site/prognisk/home

Znam doskonale tutoriale Gynvael Coldwinda, ale on tłumaczy te podstawy ASM tak jakby to była fizyka kwantowa i za bardzo to wszystko gmatwa.