Zasada pierwsza czym jest animacja? Jest to zbiór klatek, w uproszczeniu mówiąc konsola nie jest bardzo płynna starczy że zrobisz tablicę X i Y np
int mapa[3][3];
teraz wypełnisz ją jakimiś przypadkowymi znakami np "-", i swoją postać ustawisz na jakiejś pozycji x i y określonej, i zamienisz ten znak "-" na np "b", i animacja poruszania będzie robiona po czyszczeniu konsoli komendą System("CLS"); ble ble masz tu kod jak zrobiłem przykładowo to ja
#include <iostream>
#include <Windows.h>
using namespace std;
class gracz
{
public:
int x, y;
const char logo = 'A';
void ruch();
};
int main()
{
gracz player1;
player1.x = 10;
player1.y = 19;
char mapa[20][20];
for (int i = 0; i <= 20; i++)
{
for (int j = 0; j <= 20; j++)
{
if (i == player1.x && j == player1.y)
{
mapa[i][j] = player1.logo;
}
else
mapa[i][j] = '-';
}
}
while (true)
{
for (int i = 0; i <= 20; i++)
{
for (int j = 0; j <= 20; j++)
{
cout<<mapa[i][j];
}
cout << endl;
}
system("CLS");
}
return 0;
}
starczy tylko zrobić voida ruch i go dobrze zastosować i masz poruszanie się