Cześć, możesz to zrobić np tak: tworzysz animator controller'a i podpinasz go do obiektu platformy, dodajesz w nim animacje ruchu platformy, dodajesz nowy parametr typu trigger do tego controller'a (w oknie po lewej stronie), klikasz PPM na prostokącie "Any State" wybierasz Make Transition i łączysz go z animacją, klikasz na to połączenie, dodajesz nowe pole w sekcji Conditions(po prawej stronie) i ustawiasz tam tego trigger'a.
Załóżmy że piłka ma tag "ball", a trigger od animacji nazywa się "movePlatform", teraz możesz odtworzyć animację za pomocą kodu:
void OnCollisionEnter(Collision collision)
{
if(collision.transform.tag.Equals("ball"))
{
GetComponent<Animator>().SetTrigger("movePlatform");
}
}
Jeśli animator controller nie jest podpięty do tego samego obiektu co ten skrypt to robisz sobie referencję do animator'a i wtedy też możesz wywołać trigger'a. W taki sposób możesz zarządzać wieloma animacjami podpiętymi do obiektu.