• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Początki z programowaniem gier.

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
895 wizyt
pytanie zadane 10 lipca 2016 w Inne języki przez Hubsonek Nowicjusz (150 p.)

Witajcie. Jestem początkującym programistą. Umiem trochę HTML i c++. Podkreślam trochę. Mam pewien problem zawsze chciałem programować gry. Zaczynam się w tym spełniać tylko ma problem. Co na start. I czy ktoś poleci jakieś książki czy poradniki w internecie na start. Tak jak wspomniałem głównie chodzi mi o tworzenie gier.

7 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 10 lipca 2016 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Polecam rozwinąć swoją wiedzę dot. C++ idealna książka według mnie http://helion.pl/ksiazki/jezyk-c-szkola-programowania-wydanie-vi-stephen-prata,cppri6.htm mi wielce pomogła w większości spraw, następnie oferuje pouczyć się C# ( co będzie łatwością bo jest podobny ) i przerzucić się na unity, myślisz "czemu C++ skoro potem C#" po to że w większości gry są programowane w C++, i w unity też jest możliwość programowania w c++ ale  za odpłatną wersję, więc jeżeli chcesz robić to na poważnie myślę C++ nie zaszkodzi
komentarz 10 lipca 2016 przez DL TD Nałogowiec (36,710 p.)

Prawda jest taka, że do pisania gier w Unity nie trzeba znać ani C++, ani C#, ani JS wystarczy jakikolwiek język np. PHP, Python itp. Krótko mówiąc wystarczy pojęcie na temat programowania w ogóle tzn. co to jest zmienna, funkcja, pętla, klasa itd. Sam nie znam języków, które wspiera Unity, a i tak korzystając z samej dokumentacji wszystko bez problemu mogę zrobić wink Opanowanie C++ daje solidną wiedzę, ale przyznasz mi chyba rację, że jeśli ktoś nauczy się C++ w teorii i przejdzie od razu do nauki C# to po paru miesiącach, a po roku to już w ogóle, nic z tego nie będzie pamiętać. Moim zdaniem jeśli @Hubsonek chce tworzyć gry to zapewne większość poleci mu do tego silnik Unity i język C#. Podsumowywując... Uważam, że nie ma sensu uczyć się najpierw C++ skoro można zacząć od tego czego się potrzebuje czyli C# (w przypadku Unity).

komentarz 10 lipca 2016 przez Hubsonek Nowicjusz (150 p.)
Dziękuje za pomoc. Kończę podstawowy kurs c++ i zaczynam obiektowy. Myślałem bardziej nad sfml a nie unity.
komentarz 10 lipca 2016 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
SFML jest biblioteką, a Unity silnikiem. Przeważnie jak SFML zaczniesz przerabiać poczujesz niedosyt związany z łatwością programowania w Unity, więc oferuje jak tak zapoznać się z DirectX
komentarz 10 lipca 2016 przez Hubsonek Nowicjusz (150 p.)
Poczytałem trochę i nie jest zalecana korzystanie z c++ w unity. Trzeba ściągać jakieś pluginy. Unity obługuje JS i C#
komentarz 10 lipca 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Przecież bylo napisane, że w wersji płatnej się da, ale to trochę kosztuje. Co do gier to zależy jakie gry. RPG, czy może MMORPG, lub tekstowe bez grafiki itd. Ale widzę, że chcesz użyć SFML to rób, zawsze się czegoś nauczysz. Kiedyś może Ci się to przydać. I @Drian napisał, żeby się przerzucić z cpp na c#, bo wiele języków czerpie ze składni cpp
2
komentarz 10 lipca 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Borze ty mój sosnowy. Chcesz silnik do robienia gry który jest bezpłatny, ma masę tutoriali i dobrą dokumentację, a za razem chcesz pisać w c++? Zainteresuj się Unreal Engine 4
+1 głos
odpowiedź 10 lipca 2016 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
Ucz się różnych bibliotek (na początek jakichś wysokopoziomowych) stworzonych do pisania gier. Przeglądaj kody prostych gier napisanych w nich.
+1 głos
odpowiedź 10 lipca 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Jeśli C++ to polecić mogę SFML, OpenGL, albo może gry przeglądarkowe w HTML5 Canvas.

2
komentarz 10 lipca 2016 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)

Za Phaser zawsze plusik gamedevcity.pl

0 głosów
odpowiedź 10 lipca 2016 przez niezalogowany

Jak zawsze w takich pytaniach brakuje informacji o tym: jakie gry chcesz pisać: na urządzenia mobilne, czy pc?

Poza tym, to [linkownia] tag #gry

komentarz 10 lipca 2016 przez Hubsonek Nowicjusz (150 p.)
Myślałem nad grami na PC
0 głosów
odpowiedź 11 lipca 2016 przez Harsay Pasjonat (23,640 p.)
edycja 11 lipca 2016 przez Harsay

Okej, wyraziłem swoją opinię opartą o własne doświadczenia i widzę, że nie została przyjęta, bo zaprzecza temu co mówi wasz guru. Widzę, że marnuje czas na tym forum. Żegnam.

---

Osobiście jestem przeciwnikiem nauki C++ dla rozpoczęcia przygody z tworzeniem gier.
Będzie więcej walki z samym językiem, zarządzaniem pamięcią, kompilatorem i linkowaniem bibliotek, a my chcemy tworzyć grę.
Nie i jeszcze raz nie! 
Później można wrócić do C++, OpenGL'a, DirectX i wszystkich abstrakcji niższego poziomu.


Według mnie trzeba zacząć o wyższej warstwy abstrakcji jaką oferuje Java bądź C# razem z frameworkami do tworzenia gier, a nie silnikami, bo dokładamy sobie naukę czegoś bardzo skomplikowanego, a uważam, że celem nauki powinno być rozumienie czego się robi oraz dlaczego podejmowane są takie decyzje, a nie inne. Dla Javy polecam z całego serca libGDX, a dla C# MonoGame (w tym przypadku opieram się o popularność).

Wtedy szybko uczymy się podstaw Javy bądź C# i lecimy z użyciem frameworków. W tym momencie będziesz jednocześnie z mniejszym bólem uczyć się tych języków już tworząc gry, czyli będzie idealna sytuacja na just in time learning. Podane wyżej frameworki mają dokumentacje, które wprowadzą co i jak.

Oczywiście polecam szukania wiedzy w języku angielskim (może oprócz podstaw języka), ponieważ gdy coś się pojawi po polsku to szybko staje się nieaktualne, a większość potrzebnych informacji dostarczają dokumentacje (nawet w formie poradników).

Teraz gdy nabierzesz pewności do tego co robisz i zrozumiesz dlaczego frameworki posiadają pewne rozwiązania to wtedy zadecydujesz, w którym kierunku chcesz iść. Może Unity? Nauka C++ i całego kombajnu jakim jest Unreal Engine 4? Może przejście na C++, zrozumienie niższego poziomu abstrakcji jaki oferuje, a potem na cocos2d, sfml, sdl, czy nawet OpenGL? Może JavaScript i cała osobna teoria dotycząca jak został zaprojektowany, by tworzyć łatwo dostępne gry w przeglądarce razem z pomocą Phaser'a, czystego Canvas, WebGL Playground.js lub nawet PlayCanvas?

Tyle ode mnie :)

Chyba muszę otworzyć bloga i zacząć pisać na ten temat.

komentarz 11 lipca 2016 przez Hubsonek Nowicjusz (150 p.)
Zastanawiałem się nad C# z tego co wiem to unity na nim bazuje. Problemów z angielskim nie mam także poszukam coś na temat tego języka na youtube i w internecie. Dziękuje za tak obszerną odpowiedz.
0 głosów
odpowiedź 21 grudnia 2018 przez AdamSiekierski Dyskutant (8,340 p.)
Ogarnij JS'a, z kursem z miroslawzelent.pl żeby obyć się z nowoczesnym językiem programistycznym (o C++ ciężko powiedzieć że jest świeży). Potem możesz spróbować Unity, chociaż nie gwarantuję że od razu będzie łatwo - jak ogarniasz już C++ do stopnia obiektowości, to C# to taki obiektowy JavaScript ;) Najprościej zacząć z Unity, ale ogarnij jeszcze trochę grafiki 3d z kursami do Blendera.
1
komentarz 21 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)

(o C++ ciężko powiedzieć że jest świeży)

Czy ty Kolego w ogóle wiesz o czym piszesz i masz choćby nikłe pojęcie o programowaniu :) ?

to C# to taki obiektowy JavaScript

... j.w.

Normalnie porada roku Kolego... :)

komentarz 21 grudnia 2018 przez AdamSiekierski Dyskutant (8,340 p.)
No trochę pojechałem ;). Szczerze nie przepadam za C++, tak jakoś to wyszło. A C# posiada trochę podobny wygląd do JS ;). Zawsze jakoś mi się kojarzyły że mają podobną Syntax. No identyczne nie są, przyznaję rację :)
komentarz 21 grudnia 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
syntax to akurat najmniej istotna sprawa przy porównywaniu języków, powiedziałbym nawet że kompletnie nie istotna, liczy się działanie, core języka...
komentarz 21 grudnia 2018 przez AdamSiekierski Dyskutant (8,340 p.)
Dla dość początkującej osoby, liczy się raczej składnia, niekoniecznie działanie - początkujący korzysta wpierw z jakiś 5% danego języka, a if'y i pętle działają zawsze i wszędzie tak samo ;)
komentarz 21 grudnia 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Jezeli C++ nir jest swiezy, to po co go uzywac, czy to w prpgramowaniu gier, chodz tu raczej silniki gier, w programowaniu mikrokontrolerow itd? Oprocz tego rozwoj C++ nie zatrzymal sie na 2011 roku, tylko ciagle jest rozwijany. C# juz prędzej podobny do Javy
0 głosów
odpowiedź 22 grudnia 2018 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Widzialem ze w wspomniales w komentarzach o sfml. Moim zdaniem jest to najlepsza droga nauki programowania ktora ma isc w strone tworzenia gier. Najpierw podstawy c++(OOP) pozniej sfml a pozniej unity. Ja koncze wlasnie swoj ostatni projekt gre Mario i potem przezucam sie na c# i unity. Uwiez mi po przerobieniu paru projektow w sfml moja wiedza rozrosla sie niesamowicie. Nauczylem sie SAM ROZWIAZYWAC PROBLEMY bo wszystko co napisalem bylo moimi wlasnymi pomyslami. Znalem caly swoj kod od A do Z. Patrz ze w takim unity nie masz takiej mozliwosci. Uzywasz tam gotowych klas, obiektow co jest troche skomplikowane dla poczatkujacego. Pomijajac ze nie bedzie wiedzial czym to wlasciwie jest. Tobie tez to radze bo uwiez mi przerobienie dobrze podstaw c++ daje ci pojecie jak to wszystko wyglada od srodka. Uczysz sie tam jak tworzyc funkcje, klasy i cwiczysz to. Wiele osob pisze tu zebys odrazu przezucil sie na unity i c#. Ludzie co z tego ze bedzie pisal gry w tym unity jak nawet nie bedzie wiedzial, ze to co pisze jest obiektem albo wywolaniem metody. Warto jest wszytsko ladnie przerobic i miec to poukladane i przecwiczone a nie odrazu porywac sie na gleboka wode.
komentarz 22 grudnia 2018 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Z czasem polecam przerobic sobie kody tych gier https://youtu.be/bwsyFVqWoz8
komentarz 22 grudnia 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Ale nauka C++ ma dodatkowe plusy, czyli możliwość pisania własnego silnika, jezeli ktos pozniej by tak owy stworzyc chcial. No chyba, ze ktos chce go tez w C# pisac, ale mysle ze straci sporo na wydajnosci

Podobne pytania

+1 głos
3 odpowiedzi 212 wizyt
pytanie zadane 22 września 2020 w Inne języki przez Filip.D Początkujący (280 p.)
+3 głosów
4 odpowiedzi 630 wizyt
pytanie zadane 6 września 2018 w Offtop przez coderCpp93 Gaduła (4,200 p.)
0 głosów
4 odpowiedzi 412 wizyt
pytanie zadane 10 czerwca 2018 w Inne języki przez BecConN Początkujący (310 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...