Okej, wyraziłem swoją opinię opartą o własne doświadczenia i widzę, że nie została przyjęta, bo zaprzecza temu co mówi wasz guru. Widzę, że marnuje czas na tym forum. Żegnam.
---
Osobiście jestem przeciwnikiem nauki C++ dla rozpoczęcia przygody z tworzeniem gier.
Będzie więcej walki z samym językiem, zarządzaniem pamięcią, kompilatorem i linkowaniem bibliotek, a my chcemy tworzyć grę.
Nie i jeszcze raz nie!
Później można wrócić do C++, OpenGL'a, DirectX i wszystkich abstrakcji niższego poziomu.
Według mnie trzeba zacząć o wyższej warstwy abstrakcji jaką oferuje Java bądź C# razem z frameworkami do tworzenia gier, a nie silnikami, bo dokładamy sobie naukę czegoś bardzo skomplikowanego, a uważam, że celem nauki powinno być rozumienie czego się robi oraz dlaczego podejmowane są takie decyzje, a nie inne. Dla Javy polecam z całego serca libGDX, a dla C# MonoGame (w tym przypadku opieram się o popularność).
Wtedy szybko uczymy się podstaw Javy bądź C# i lecimy z użyciem frameworków. W tym momencie będziesz jednocześnie z mniejszym bólem uczyć się tych języków już tworząc gry, czyli będzie idealna sytuacja na just in time learning. Podane wyżej frameworki mają dokumentacje, które wprowadzą co i jak.
Oczywiście polecam szukania wiedzy w języku angielskim (może oprócz podstaw języka), ponieważ gdy coś się pojawi po polsku to szybko staje się nieaktualne, a większość potrzebnych informacji dostarczają dokumentacje (nawet w formie poradników).
Teraz gdy nabierzesz pewności do tego co robisz i zrozumiesz dlaczego frameworki posiadają pewne rozwiązania to wtedy zadecydujesz, w którym kierunku chcesz iść. Może Unity? Nauka C++ i całego kombajnu jakim jest Unreal Engine 4? Może przejście na C++, zrozumienie niższego poziomu abstrakcji jaki oferuje, a potem na cocos2d, sfml, sdl, czy nawet OpenGL? Może JavaScript i cała osobna teoria dotycząca jak został zaprojektowany, by tworzyć łatwo dostępne gry w przeglądarce razem z pomocą Phaser'a, czystego Canvas, WebGL Playground.js lub nawet PlayCanvas?
Tyle ode mnie :)
Chyba muszę otworzyć bloga i zacząć pisać na ten temat.