• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

tablice w pętlach pomoc

Object Storage Arubacloud
0 głosów
234 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2016 w Java przez 1naswiecie Początkujący (410 p.)

Od razu piszę że jestem początkujący i dopiero się uczę. Chciałbym wiedzieć czy dobrze rozumiem jedną rzecz. Dla niektórych będzie to łatwe i istotne. Więc mam taki kodzik:

 

public static void main(String[] args) {
		final int NUMBER = 6;
		
		int[] a = new int [NUMBER];
		for (int i = 0; i < 6 ; i++)
		{
		a[i]= 10000;
			System.out.print(a[i]+"\n");
		}

 

Więc, nie wiem czy dobrze to rozumiem.
Tworzę tablicę o liczbie elementów równej 6 ale jest to pętla ustawiona na NULL , następnie tworze pętle, tworze zmienną w pętli, a potem warunek.


Jesli ustawie w warunku pętli taki zapis   i <7 to pętla się nie wykona 7 razy dlatego że elementów w tablicy jest 6?

Jeśli chodzi o intrukcje pętli dlaczego  tworzymy taki zapis    a[i] = 10000;  dlaczego dajemy to i? 
Czy przekazujemy wartość dla każdego elementu w iteracji?

Wiem że to są łatwe rzeczy uczę się dopiero tablic. chciałbym wiedzieć czy zaczynam to dobrze rozumieć :)

z góry dziękuje ;)
 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 7 lipca 2016 przez ribeiro Stary wyjadacz (11,440 p.)
wybrane 7 lipca 2016 przez 1naswiecie
 
Najlepsza
1. Nie ma pętli ustawionej na NULL, jest tablica która domyślnie jest wypełniona zerami (ponieważ przechowuje int a nie obiekty).

2. Pętla ustawiona na <7 w ostatniej iteracji odwoła się do a[6], a komórki tablicy o takim indeksie nie ma, wyskoczy ArrayIndexOutOfBoundException.

3. Dajemy i, ponieważ i zmienia się w każdej iteracji pętli, a my chcemy dostać się kolejno do każdej komórki tablicy.
komentarz 7 lipca 2016 przez 1naswiecie Początkujący (410 p.)
Ah chodziło mi o tablice  a nie pętle.  :)
Super dzięki o to mi chodziło. Ale mam jeszcze jedno pytanie