• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór silnika

Object Storage Arubacloud
–1 głos
637 wizyt
pytanie zadane 6 lipca 2016 w Offtop przez NoNc0nTroL Nowicjusz (170 p.)
Witam

Chciałbym stworzyć grę RTS. Jednakże głowię się na pewnym problem, jest to wybór silnika oraz środowiska. Liczę, że wyjadacze powiedzą mi, które programy powinienem do tego użyć. Myślałem trochę nad Unreal Engine 4. Lecz nie wiem czy w nim napisze wszstko używając c++. Liczę na dobre rady. :)
1
komentarz 6 lipca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Możesz się też zainteresować jakąś biblioteką graficzą. Np. opengl i masz od razu dostęp do potężnych narzędzi jakimi są bezpośrednie operacja na gpu, shadery itp
1
komentarz 6 lipca 2016 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Avernis - od razu assembly poleć.
2
komentarz 6 lipca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
No, to polecam assemblera
komentarz 6 lipca 2016 przez event15 Szeryf (93,790 p.)

...

komentarz 6 lipca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
w ogóle skąd się wzięła ta wszechobecna nienawiść do opengl?
1
komentarz 6 lipca 2016 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Z zamierzchłych czasów, gdy OpenGL tak pomagał twórcom gier, jak Smarty twórcą stron internetowych ;)
komentarz 6 lipca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Ale teraz śmiga i to strasznie

4 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 6 lipca 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Według mnie UE4 to za duży kombajn na RTS'y. Chyba, że chcesz tworzyć grę z takim rozmachem jak np. Civilization, to wtedy użycie takiego kombajnu jest uzasadnione. Ogólnie UE jest fajnym silnikiem, w dodatku posiada blueprinty, którymi można oskryptować grę bez umiejętności programistycznych. No, a w dodatku jest darmowy.
komentarz 6 lipca 2016 przez NoNc0nTroL Nowicjusz (170 p.)
W czym więc polecałbyś zacząć?
komentarz 6 lipca 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)

To zależy. UE4 ma bardzo fajny generator map / obiektów, łatwo się nakłada tekstury, posiada wiele fajnych przygotowanych funkcji, sztuczną inteligencję można napisać we wcześniej wspomnianych blueprintach. Z kolei jeśli gierka ma być mała, a za mapę ma robić po prostu tło ustawione na obrazek a nie mapa w 3d to nie ma co sobie zawracać d*py z UE4

komentarz 6 lipca 2016 przez NoNc0nTroL Nowicjusz (170 p.)
Gra w założeniach  ma mieć grafikę 2,5d na wzór tych z gier typu Age of empires.
komentarz 6 lipca 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
No to możesz zrobić to w UE4 :D
komentarz 6 lipca 2016 przez NoNc0nTroL Nowicjusz (170 p.)
Mógłbyś mi jedynie wytłumaczyć dlaczego UE4 nie obsługuje opengl tylko directx, do którego jest mniej dokumentacji i materiałow w jezyku polskim?
komentarz 6 lipca 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Niestety nie jestem w stanie :D
0 głosów
odpowiedź 10 września 2016 przez nauwalis Mądrala (7,350 p.)
Unity
komentarz 10 września 2016 przez MichuDev Pasjonat (20,300 p.)
W Unity nie trzeba programować. Można ściągać skrypty modele itp, oraz je łączyć. Unity nie jest najszybszym silnikiem, najlepszym silnikiem itp, ale nadaje się dla początkujących.
0 głosów
odpowiedź 10 września 2016 przez zperkowski Stary wyjadacz (11,150 p.)

Wszyscy tutaj radzą najbardziej zaawansowane silniki dostępne na rynku. Więcej czasu spędzisz na nauce silnika niż tworzeniu gry. Wydaje mi się, że gdy zaczynasz warto się rozejrzeć za czymś prostszym, żeby się nie zniechęcić. Grafikę odpowiednią do strategii możesz stworzyć na silniku 2D.

Tutaj masz listę wszystkich silników. A tutaj listę wszystkich open-source. Wystarczy określić dokładnie swoje wymagania i na pewno coś znajdziesz. Z tego co zauważyłem to każdy z wiodących silników ma jakieś plusy, których inni nie mają. Właśnie się uczę Game Maker, który można kupić aktualnie na Humble Bundle za 15$ w wersji Pro z wieloma kodami źródłowymi i modułami do tworzenia gier na wiele platform. Do tego na YouTube jest wiele tutoriali.

0 głosów
odpowiedź 5 maja 2020 przez Arcturus Bywalec (2,370 p.)
Ja na początek polecam Godot engine, a później ue4.

Podobne pytania

+3 głosów
3 odpowiedzi 415 wizyt
pytanie zadane 2 kwietnia 2016 w Nasze projekty przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 480 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 224 wizyt

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...