Witam. Mam taki problem:
Robię grę tekstową i mam funkcję walka(). Gdy ona się załącza to program się crashuje. Oto kod walki:
void walka()
{
int x;
int bron;
int losowanie = rand()%3;
przeciwnicy[losowanie] ;
losowanie = x;
przeciwnicy[x];
if (bronie[0].wear == true){
bron = bronie[0].dmg;
}
else
if (bronie[1].wear == true){
bron = bronie[1].dmg;
}
else
if (bronie[2].wear == true){
bron = bronie[2].dmg;
}
else
if (bronie[2].wear == false){
bron = 0;
}
while (bohater[0].zycie > 0 && przeciwnicy[x].hp > 0)
{
cout << "////////////////////////////" << endl;
cout << bohater[0].imie << endl;
cout << " HP: " << bohater[0].zycie << endl;
bohater[0].DMG += bron;
cout << " DMG: " << bohater[0].DMG + bron << endl;
cout << "////////////////////////////" << endl;
cout << "////////////////////////////" << endl;
cout << przeciwnicy[x].nazwaP << endl;
cout << " HP: " << przeciwnicy[x].hp << endl;
cout << " DMG: " << przeciwnicy[x].dmg << endl;
cout << "////////////////////////////" << endl;
int akcja;
cout << "1. Atak" << endl;
cout << "2. Ekwipunek" << endl;
cout << "3. Sprobuj uciec" << endl;
cin >> akcja;
switch (akcja)
{
case 1:
cout << "Atakujesz" << endl;
przeciwnicy[x].hp -= bohater[0].DMG;
if (przeciwnicy[x].hp <= 0){
cout << "Wygrales" << endl;
}
bohater[0].zycie -= przeciwnicy[x].dmg;
if (bohater[0].zycie <= 0){
cout << "Przegrales" << endl;
}
}
}
}
Jeżeli ktoś ma pomysł jak to rozwiązać, to proszę napisać. Z góry dzięki.