• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

dzialania matematyczne w petlach

0 głosów
1,142 wizyt
pytanie zadane 28 czerwca 2016 w C i C++ przez 1naswiecie Początkujący (410 p.)
edycja 28 czerwca 2016 przez 1naswiecie

Hej, mam pytanie. Jestem początkującym w języku C++ chciałbym żeby ktoś mi wytłumaczył jedną rzecz.
Kod do mojego pytania poniżej. mamy kod:

int rok_suma=0;

int all_suma=0;

for (int y=0; y<3; y++)
    {
        rok_suma=0;
        cout<<"\nRok " << (y+1) << ". \n";
        for (int i = 0; i<12; i++)
        {
            cout << miesiac [i] <<": "<< sprzedaz[y][i] << endl; uzytkownika
            rok_suma+=sprzedaz[y][i]; // sumowanie roku
            all_suma+=sprzedaz[y][i]; // cala suma sprzedazy
        }
        cout << "Sprzedaz w roku: PLN "<< rok_suma << endl; 
    }
    cout << "Sprzedaz laczna za wszystkie lata: " << all_suma << endl;

1.Chodzi mi dokladnie o kwestie int rok_suma = 0 dlaczego musimy przypisać to zero do zmiennej?

2. Do pętli dodano rok_suma=0;

for (int y=0; y<3; y++)
    {
        rok_suma=0;

Co rok_suma=0; zmienia w tej pętli?
usunięcie tego z pętli spowodowało że dostałem takie same wyniki przy obliczeniach, gdy ponownie wkleiłem to do pętli uzyskałem prawidłowo wynik obliczający ROK i SUMĘ ZA WSZYSTKIE LATA.

dzieki

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 28 czerwca 2016 przez Eerie Mądrala (7,130 p.)
wybrane 28 czerwca 2016 przez 1naswiecie

Najlepsza
Zero przypisujemy do zmiennej w C++, ponieważ gdy nie przypiszemy żadnej wartości, wtedy niektóre kompilatory przypisują zmiennej losową wartość.

A w tym przypadku to chyba normalne że resetujesz zmienną na początku pętli żeby nie zostały w niej dane z poprzedniego wykonania pętli. W końcu liczysz za jeden rok.

I trochę nieskładnie napisałes, więc nie wiem o co ci chodzi. Nie rozumiesz tego kodu?