• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Opinia o mini RPGu w konsoli C++

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
606 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2016 w Nasze projekty przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)

Witam, stworzyłem mały projekt gry rpg w konsoli, żeby uporządkować swoją wiedzę i zdaję sobie sprawę, że kod zawiera dużo niedociągnięć. Przyjmę rady dotyczące wszystkiego, ale najbardziej zależy mi na optymalizacji kodu, sprawieniu, żeby łatwiej było wprowadzić zmiany itp.


main.cpp - http://wklej.org/id/2626622/

Przeciwnicy.h - http://wklej.org/id/2626624/

Przeciwnicy.cpp - http://wklej.org/id/2626626/

Baza.h - http://wklej.org/id/2626630/

Baza.cpp - http://wklej.org/id/2626639/

(savefile.txt - http://wklej.org/id/2626650/       niezbędny sejw, jakby link nie działał)


Cały plik:

http://www.mediafire.com/download/5h1brz8jungaiju/RPEG.rar

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 24 czerwca 2016 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
wybrane 25 czerwca 2016 przez Kodeman
 
Najlepsza
Gra jest calkiem spoko, tylko mam kilka rad:

1.staraj się nie używać zmiennych globalnych tylko dodatkowych klas lub atrybutów istniejących
2.nie pisz wszystkiego w pliku main, zrób dodatkową klase game i za jej pomocą ładuj save i zarządzaj grą itd
3.klasy rodzielaj mniej więcej tak, że jedna klasa - jeden plik (+ dodatkowe funkcje związane z daną klasą)
4.lepiej by było użyć polimorfizmu dla klas zwiazanych z przeciwnikami i pomieszczeniami, 19 funkcji dla przeciwników troche słabo wygląda, lepiej zrobić klasy z postaciami i odnosić sie do nich wskaźnikiem

Ale nie przejmuj się na razie wszystko jest dobrze, nie od razu rzym zbudowali, następne będą lepsze :)
2
komentarz 25 czerwca 2016 przez erx700 Gaduła (3,430 p.)
Robienie klasy dla każdej postaci to strata czasu. Lepiej informacje o postaciach trzymać w pliku tekstowym albo xmlu. Sposób Kodemana nie byłby najgorszy gdyby informacje trzymał w jednej osobnej klasie.
komentarz 25 czerwca 2016 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)
Dziękuję za wszystkie rady, zastosuję się do wszystkiego, tylko muszę jeszcze raz przerobić obiektówkę. Pomysł z zapisywaniem ustawień przeciwników w pliku tekstowym również przemyślę, bo to skróciłoby sam kod bardzo.
komentarz 25 czerwca 2016 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
erx700 dobry pomysł nie pomyślałem nad tym, myślałem nad czymś w stylu klasa abstrakcyjna przeciwnik i od tego inne klasy jednak to sprawdziłoby się w większym projekcie z jakimiś texturami czy modelami
+2 głosów
odpowiedź 25 czerwca 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Obiektowość leży i kwiczy. Zanim pomyślisz o RPG sumiennie przerób obiektówkę od MZ. Na tą chwilę zaczynaj od nowa uwzględniajac: - dziedziczenie - klasy i obiekty - hermetyzację danych - polimorfizm Bez powyższego jedynym RPGiem do napisania może być klimatyczne koło i krzyżyk.
komentarz 25 czerwca 2016 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)
Dziękuję, masz rację, muszę przerobić wszystko jeszcze raz, sam rpg miał być sprawdzeniem, czy rozumiem treść poradnika, ale wdzięczny jestem za wymienienie rzeczy do powtórzenia.
–1 głos
odpowiedź 24 czerwca 2016 przez gagyn Stary wyjadacz (11,050 p.)
Niezły kod. Na RPG się nie znam, więc nie powiem czy dobra gra. Na tyle co widzę to można skrócić o kilka linijek.
komentarz 25 czerwca 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Gdzie jest niezły kod?
komentarz 25 czerwca 2016 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)
Jeśli to nie problem, zależałoby mi na pokazaniu, gdzie można skrócić ten kod.
komentarz 25 czerwca 2016 przez gagyn Stary wyjadacz (11,050 p.)
Jestem początkujący i jak dla mnie to jest dobrze napisane pod względem poukładania kodu. Są komentarze, podzielone na pliki.
komentarz 25 czerwca 2016 przez gagyn Stary wyjadacz (11,050 p.)
Można by skrócić nieznacznie, ale to nie zoptymalizuje kodu, a jedynie będzie bardziej czytelny (chociaż to też może być kwestia indywidualna i przyzwyczajenia).

I jeszcze jedno!

Zapisuj savefile jako liczby binarne, aby nie było aż tak łatwo "czitować".
komentarz 25 czerwca 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
@gagyn więc nie dziwi mnie Twoje zdanie. Nie oszukujmy się. Kod jest do poprawki i nie ma związku z obiektowością. Do skracania i optymalizacji może się kwalifikowac coś co jest poprawnie napisane.
komentarz 25 czerwca 2016 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)
nie tylko nie oszukujmy się, zamieściłem kod, żeby ktoś mi powiedział, co poprawić i dziękuję za to :)

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 11,489 wizyt
+5 głosów
2 odpowiedzi 280 wizyt
pytanie zadane 19 sierpnia 2015 w Nasze projekty przez molaki Obywatel (1,700 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 584 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...