• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomoc przy kodzie

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
+1 głos
105 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2016 w C i C++ przez Regolin542 Użytkownik (990 p.)

Witam. Piszę grę i chciałbym się zapytać czy da się zrobić tak aby nie pisać tego kodu za każdym razem przy nowym poziomie.

while(stopgame==false&&lvl==1)
    {
        system("cls");
        for (int y = 0; y<10; y++)
        {
            cout<<map[y]<<endl;
        }
        cout<<"HP:"<<hp<<"/"<<"Max HP:"<<mhp<<endl;
        cout<<"Pieniadze: "<<pieniadze<<endl;
        cout<<"Imie: "<<imie<<endl;
        for(int y=0; y<10; y++)
        {
            for(int x =0; x<10; x++)
            {
                switch (map[y][x])
                {

                case '*':
                    {
                       cout<<"Obudziles sie na nieznanym ci terenie..." <<endl;
                    }break;
                    case '#':
                    {
                        map[y][x] = 219;
                    }
                case '@':
                {
                    if (GetAsyncKeyState(VK_UP) !=0)
                    {
                        int y2=(y-1);
                        switch(map[y2][x])
                        {
                        case ' ' :
                        {
                            map[y][x] = ' ';
                            y -=1;
                            map[y2][x] = '@';
                        }break;
                        case '*':
                        {
                            cout<<"Obudziles sie na nieznanym ci terenie..." <<endl;
                            map[y][x] = ' ';
                            y -=1;
                            map[y2][x] = '@';
                        }break;
                        case '!':
                            {
                                lvl = 2;

                            }break;
                        }
                    }
                    if(GetAsyncKeyState(VK_DOWN) !=0)
                    {
                       int y2 = (y+1);
                       switch(map[y2][x])
                       {
                     case ' ' :
                        {
                            map[y][x] = ' ';
                            y +=1;
                            map[y2][x] = '@';
                        }break;
                        case '*':
                    {
                       cout<<"Obudziles sie na nieznanym ci terenie..." <<endl;
                    }break;
                        case '!':
                            {
                                lvl = 2;
                            }break;
                       }
                    }
                    if(GetAsyncKeyState(VK_RIGHT) !=0)
                    {
                      int x2 = (x+1);
                      switch(map[y][x2])
                      {
                     case ' ':
                        {
                            map[y][x] = ' ';
                            x +=1;
                            map[y][x2] = '@';
                        }break;
                        case '9':
                        {
                            hp-100;
                            map[y][x2] = ' ';
                            y -=1;
                            map[y][x] = '@';
                        }
                        case '*':
                    {
                       cout<<"Obudziles sie na nieznanym ci terenie..." <<endl;
                    }break;
                        case '!':
                            {
                                lvl = 2;
                            }break;
                      }
                    }
                    if(GetAsyncKeyState(VK_LEFT) !=0)
                    {
                        int x2 =(x-1);
                        switch(map [y][x2])
                        {
                            case ' ':
                            {
                                map[y][x] = ' ';
                            x -=1;
                            map[y][x2] = '@';
                            }break;
                            case '*':
                    {
                       cout<<"Obudziles sie na nieznanym ci terenie..." <<endl;
                    }break;
                            case '!':
                            {
                                lvl = 2;
                            }break;
                        }
                    }
                }break;
                }
            }
        }
        Sleep(gamespeed);
    }

Liczę na dobrą odpowiedź.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 19 czerwca 2016 przez jako6 Bywalec (2,550 p.)
Ja bym zrobił funkcję.
0 głosów
odpowiedź 19 czerwca 2016 przez niezalogowany
Funkcje.
komentarz 19 czerwca 2016 przez Regolin542 Użytkownik (990 p.)
Czyli robie funkcje wpisuje tak kod i co dalej. Jak mam to wywołać i jak mam zmienić informacje, ktore ma zrobic np znak ,,!"
komentarz 19 czerwca 2016 przez criss Mędrzec (172,640 p.)
Po prostu poczytaj, nie oczekuje że ktoś ci zrobi cały tutorial w poście na forum.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 127 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2020 w C i C++ przez repcaq Nowicjusz (120 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 160 wizyt
pytanie zadane 6 września 2015 w C i C++ przez karmar435 Nowicjusz (240 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 223 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2017 w Java przez Wittano Początkujący (450 p.)

89,745 zapytań

138,348 odpowiedzi

309,368 komentarzy

59,659 pasjonatów

Advent of Code 2022

Top 15 użytkowników

  1. 747p. - Argeento
  2. 696p. - Mikbac
  3. 693p. - Michal Drewniak
  4. 692p. - rucin93
  5. 688p. - Łukasz Eckert
  6. 679p. - ssynowiec
  7. 678p. - TheLukaszNs
  8. 645p. - Jarosław Roszyk
  9. 640p. - adrian17
  10. 592p. - nidomika
  11. 522p. - JMazurkiewicz
  12. 515p. - Hubert Chęciński
  13. 506p. - tokox
  14. 501p. - Rafał Budzis
  15. 498p. - overcq
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...