• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Aplikacje na urządzenia mobilne (Android/iOS) - początek

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
1,456 wizyt
pytanie zadane 14 czerwca 2016 w Java przez dragulaa Użytkownik (950 p.)
Cześć,

Razem z kumplami wpadliśmy na pomysł pewnej aplikacji na telefon. Z jednej strony umiem trochę programować - C++ (uczyłem się intensywnie przez 3 lata do OI), znam też obiektowe podejście, z drugiej strony jestem totalnym nowicjuszem jeśli chodzi o aplikacje. Coś poczytałem w internetach i wychodzi na to, że pisze się to w Javie. W związku z tą sprawą mam pytanie do Was: jak zacząć przygodę z tym, jakie podjąć kroki, żeby móc stworzyć taką apkę? Czy moglibyście podać mi, o jakich zagadnienieniach powienienem poczytać? Najfajniej by było jakby ktoś mógł podesłać link do jakiś kursów albo chociaż nazwy :) Ogólnie to: jak to wszystko zacząć? Nauczyć się Javy? Znacie jakiś spoko kurs? Są jakieś środowska, w których się tworzy takie apki? Może to już późniejszy etap, ale jak odpalić taką apkę na komputrze, żeby sprawdzić, czy działa i w końcu, jak umieścić taką apkę w Sklepie Play albo AppStore (wiem, że Apple jest bardziej hermetyczne i tam pewnie jest trudniej coś własnego umieścić)?

Wiem, że zaczynam dopiero, ale kurde... kiedyś trzeba. Liczę na Waszą pomoc :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 14 czerwca 2016 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)
Najpierw ogarnij Javę. Obiektowość (zamysł ten sam co C++ z drobnymi różnicami)... A potem jakaś dobra książka. Ja androida nauczyłem się na praktykach w firmie. To najlepsze co może być.
komentarz 14 czerwca 2016 przez dragulaa Użytkownik (950 p.)
Hmm... no ok. Za Jave już się biorę. W takim razie jaką książkę polecasz? (Ogólnie to uważam, że ksiązki do programowania to tak trochę nah, ale moze czas to zmienic :) )