• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zacząć programować w UNITY???

+2 głosów
8,652 wizyt
pytanie zadane 26 kwietnia 2015 w C# i .NET przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

Witam, Jestem początkującym programistą, nawet nie wiem czy mogę tak siebie nazwać :)
Mam 15 lat, i myślę o programowaniu i tworzeniu gier, na początek ustaliłem sobie że stworzę sobie prostą grę, mającą za zadanie przejście z punktu A do punktu B. A potem rozwijać swoje umiejętności.
Jeszcze nie umiem żadnego języka i stąd moje zapytanie, jakiego języka sie uczyć?
Bardzo mi się spodobał Unity i poradnik Mirosława Zelenta z C++ ale zauważyłem że w unity używa się albo C# albo javy.

I właśnie nie wiem dlaczego, ale bardzo mi się spodobał C++ i właśnie skończyłem 1 odcinek pana Mirosław Zelent. Ale włąśnie nie wiem, jaki to ma związek z programowaniem, niech ktoś mnie nakieruję, jak projektować gry w Unity, skąd się uczyć.?

4 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 27 kwietnia 2015 przez Pinio Gaduła (3,520 p.)
wybrane 27 kwietnia 2015 przez xjakubekx
 
Najlepsza
W swoim życiu napisałem 3-4 gierki w Unity i pamiętam swoje początki...

Pierwsze co to odsyłam do tutoriali na stronie Unity, bardzo fajne mega pomocne, poznasz interfejs i mase nieprogramistycznych problemów które są naprawde bardzo rozbudowane. Nie musisz znac nawet obiektówki odpalasz tutorial i lecisz a jak czegos nie rozumiesz guuglujesz:) Jeśli to przerobisz a jest tego naprawde sporo sam przekonasz się, że na tym poziomie nie musisz byc wcale programistą ponieważ to jest własnie Unity(łatwy i przyjemny).

To co może Ci pomóc w późniejszej fazie to ściągniecie innych gotowych już projektów i analiza ... temat gier jest mega rozbudowany. Polecam książki o sposobie projektowania gier z pewnościa pomoga Ci tworzyć i wcielać własne pomysły. Tak więc czeka Cię dużo pracy ale poczujesz się jak mały Bóg kiedy wyrenderujesz swój pierwszy mały świat i kto wie może okaże sie piękniejszy niz ten za oknem:)
komentarz 27 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

SUPER ODPOWIEDŹ! laugh

"Polecam książki o sposobie projektowania gier" - Tak, ale jakie ;)
"poczujesz się jak mały Bóg" - stworzyłem sam pierwszy program w C++, fajne uczucie :)
szkoda że nie mam się za bardzo komu pochwalić frown

Pierwsze co to odsyłam do tutoriali na stronie Unity, bardzo fajne mega pomocne -
Może sie uczę angielskiego, ale wciąż niektóre słówka są dla mnie nie zrozumiałe, więc jak bym czegoś nie rozumiał to bym musiał wbić np w Translate gogle co jest czasochłonne i zajeło by 2x więcej czasu,  może udało by się znaleźć jakieś fajne polskie poradniki ? :) Jak byś mógł, to mi znajdź, bo nie będę się znał który jest odpowiedni dla mnie. ;D

komentarz 27 kwietnia 2015 przez Pinio Gaduła (3,520 p.)

przeczytałem i polecam dla laika na poszerzenie horyzontów jak znalazł, wyjaśnione wiele miękkich zawiłości "Projektowanie gier. Podstawy. Wydanie II" 

http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gier-podstawy-wydanie-ii-ernest-adams,prgpo2.htm#spis-tresci

 

Nie ukrywam język angielski to podstawa i im szybciej się go nauczysz tym lepiej dla Ciebie. Taki must have poniżej:)

https://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/editor

https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/survival-shooter

https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/stealth

https://unity3d.com/learn/tutorials/modules

Będziesz musiał bardzo niechcieć, żeby nic z tego nie wynieść. Trzeba poprostu do tego usiąść i zacząć dłubać:) Język jest naprawde prosty więc głowa do góry. Na youtube pewnie znajdziesz mase podobnych materiałów ale za te ręcze, że są po prostu dobrej jakości. 

 

komentarz 27 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

Dzięki, jesteś wielki ! :)
Troche mi szkoda że zabrałem najlepszą odpowiedź użytkownikowi LislaV devilwinkfrown

komentarz 27 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

Przemęczę C++ do końca jak napisała LislaV i dopiero zacznę projektować gry, na razie umiem funkcje if, pisanie, liczenie i takie podobne :) Już widzę jaki ogrom rzeczy mogę z takimi zasobami zrobić, a to dopiero (2 odcinek!!!). Jestem zafascynowany. cool

Mój kolega mówił że ma książkę "symfonia C++", porzyczę od niego i się też pouczę tego co nie było w poradniku, albo po prostu przeczytam :)

+2 głosów
odpowiedź 26 kwietnia 2015 przez LislaV Bywalec (2,380 p.)
Na twoim miejscu na początek 'przetrawiłbym' kurs podstaw C++ pana Zelenta. Chodzi o to, żebyś zrozumiał takie podstawowe pojęcia jak zmienne, pętle, instrukcje warunkowe, funkcje itp i potrafił je wykorzystać. Te pojęcia występują w każdym języku programowania. Kiedy stwierdzisz już, że rozumiesz wszystko, co zawarte jest w tym kursie będziesz mógł spróbować stworzyć jakaś najprostszą gierke w konsoli (albo najlepiej kilka). Jeśli ci sie uda, będziesz wiedział, że jesteś gotowy, aby pójść krok do przodu :). Będziesz mógł przejść do kolejnego kursu C++, tym razem obiektowego. Nauczysz się tworzyć aplikacje okienkowe. Jeżeli zrozumiesz obiektowość i będziesz potrafił ją wykorzystać w swoich programach, będziesz mógł pomyśleć nad jakimiś silnikami, takimi jak Unity. Taka przynajmniej jest moja wizja :) Na początku najważniejsze jest to, żebyś zrozumiał podstawy programowania.
komentarz 26 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

Dziękuję, właśnie na taką odpowiedź oczekiwałem, idę trawić C++ :D cheeky

+1 głos
odpowiedź 7 maja 2015 przez Strategiusz Dyskutant (9,230 p.)
edycja 7 maja 2015 przez Strategiusz

Coś źle słyszałeś. W Unity3D używa się C# albo JScriptu (Java Script jest często mylony z Javą, a to dwa różne języki, tylko nazwa podobna, ale nie przypadkowa). Ewentualnie można ponoć jeszcze Boo, ale wycofali wsparcie dla tego języka. Najlepsze wsparcie ma chyba C# (przykładowe kody).

Nauka C# (i Javy - nie JScriptu), jeśli jesteś noobem po kursie C++, to przede wszystkim przestawienie się na pełną obiektowość, czyli jeden skrypt (plik) to jedna klasa, dziedzicząca najcześciej z innej klasy (lepsze określenie to "rozszerzająca inną klasę") i nadpisywanie jej metod.
Składnia jest podobna, ale jest prościej, bo nie ma wskaźników, trzeba tylko wiedzieć które zmienne przekazują wartość (kopie), a które wskazują na obiekt.

Ja bym radził nauczyć się podstaw C#, nie powinno to dużo zająć. To nie to będzie problemem w używaniu Unity.

  1. Problemem może być w ogóle zrozumienie jak działa engine i po co tak, a nie inaczej. Czyli kolejka zdarzeń, pętla gry, użycie deltaTime, dlaczego fizyka (albo mechanika) gry jest aktualizowana według zegara, co to są naprawde wektory i po co one są.
  2. Jeśli chcesz robić gry 3D, to musisz się orientować w modelowaniu 3D. Pomaga na przykład znajomość Blendera.
  3. Koncepcja programowania opartego na komponowaniu z małych elementów większych obiektów. Drzewo obiektów (albo node'ów), obiekty mające dzieci i rodzica.
  4. Znajomość API Unity. Bo żeby cokolwiek zrobić za pomocą skryptu, to musisz wiedzieć jaka metoda za to odpowiada.

Nauczenie się składni C# to małe piwo przy tym.

 W Twoim przypadku jeszcze dochodzi angielski. Naprawdę pomocne jest, gdy rozumiesz co czytasz, albo co ktoś mówi na filmiku.

komentarz 12 maja 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)
Dziękuję za odpowiedź, Jestem gdzieś tak na 8 odcinku z C++ już rozumiem Podstawy, pierwszą grę stworzyłem w Unity z poradnikiem w 2D, i rozumiem jak to tam działa tak jak napsiałeś punkt (1) , a blenderem się troszkę bawiłem :), muszę się nauczyć podpunktu 4 bo nie umiem API, a 3 punktu i obiektowego C++ nie rozumiem, z czasem dojdę, pozdrawiam ! :)
0 głosów
odpowiedź 26 kwietnia 2015 przez krecik1334 Maniak (58,910 p.)
Twórz gry w UDK. Tam jest język skryptowy podobny do C++, rozwiążesz problem C#.
komentarz 26 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)
NIe wiem czemu, ale uparłem się na Unity, sory
komentarz 26 kwietnia 2015 przez xjakubekx Obywatel (1,560 p.)

Ale dziękuję za pomoc, z rozwiązaniem problemu z C++ :) Jak przetrawię poradniki pana Mirosława Zelenta, zadecyduję w jakim programie będę tworzył gry :)

Podobne pytania

–2 głosów
4 odpowiedzi 586 wizyt
+1 głos
3 odpowiedzi 598 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2015 w C i C++ przez Sewek Nowicjusz (200 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 228 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2016 w Inne języki przez MichK Użytkownik (550 p.)
Porady nie od parady
Możesz ukryć, zamknąć lub zmodyfikować swoje pytanie, za pomocą przycisków znajdujących się pod nim. Nie krępuj się poprawić pochopnie opublikowanego pytania czy zamknąć go po uzyskaniu satysfakcjonującej odpowiedzi. Umożliwi to zachowanie porządku na forum.Przyciski pytania

64,043 zapytań

110,434 odpowiedzi

231,279 komentarzy

47,815 pasjonatów

Przeglądających: 165
Pasjonatów: 1 Gości: 164

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...