Zapodam Ci moją klasę do czyszczenia :).
package bankonet.windowsPackage;
import java.io.IOException;
public class WindowsApps {
public final static void clearConsole()
{
try
{
final String os = System.getProperty("os.name");
if (os.contains("Windows"))
{
Runtime.getRuntime().exec("cls");
}
else
{
Runtime.getRuntime().exec("clear");
}
}
catch (final Exception e)
{
// Handle any exceptions.
}
}
}
// Uruchomienie obiektu o tej klasie:
WindowsApps appsFunc = new WindowsApps();
WindowsApps.clearConsole();
Chyba nie muszę mówić jak importować :).
Jak zatrzymać menu jest już trudniejsze. Musisz zajrzeć jaka klasa odpowiada za ustawienie kursora. I jak wypisze, kursor ustawić za X linią, za Y kolumną i nie może wrócić do punktu O (Jeżeli JAVA obsługuje podobnie konsole).
2. Po przez wywołanie jeszcze raz tej samej funkcji? Na przykład:
private static InitMenu () // Raczej żadna klasa nie będzie potrzebowała tej metody do wywołania
{
System.out.println("**************************************");
System.out.println("Wybierz numer zadania:");
System.out.println("0-Dodaj listę drużyn z pliku");
System.out.println("1-Dodaj pojedynczą drużynę");
System.out.println("2-Usuń drużynę");
System.out.println("3-Pokaz listę drużyn");
System.out.println("4-Utwórz turniej/mecze ");
System.out.println("5-Wyjdź");
System.out.println("**************************************");
Scanner input = new Scanner(System.in);
}
Następnie zmieniamy wywołanie w main
case 4: {
while (true) {
System.out.println("**************************************");
System.out.println("1-Utwórz turniej siatkówki");
System.out.println("2-Utwórz turniej dwóch ogni");
System.out.println("3-Wróć do poprzedniego menu");
System.out.println("**************************************");
x = input.nextInt();
switch (x) {
case 1:
break;
case 2:
break;
case 3://cofnięcie się do poprzedniego menu
WindowsApps.clearConsole(); // Wyczyścmy konsolę (powiedzmy, że gdzie utworzyłeś podany obiekt
initMenu(); // Powinno wywołać, jak nie to obiekt i po przez metody obiektu.
break;
default:
System.out.println("Podaj poprawny numer zadania");
break;
5. w case 5: return false, wyjdzie z while,