• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Mapa do gry strategicznej

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,214 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2016 w C i C++ przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
otagowane ponownie 9 marca 2017 przez MrCrusaderek

Na początku witam wszystkich bo to mój pierwszy post.

Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób zaimplementować mapę taką jak na tym screnie. Jeśli się nie da to jak stworzyć swoja mapę. Zdaje sobie sprawę że takie mapy nie stworzę od razu i czeka mnie dużo pracy ale chciałbym się dowiedzieć w jakie biblioteki technologię iść by móc w przyszłości stworzyć coś podobnego co na tym screnie.

A tak wygląda struktura plików tej mapy.Przepraszam za chaos w mojej wypowiedzi ale nie wiem jak opisać mój problem żeby wszyscy zrozumieli. Nie ogarniam tych plików z rozszerzeniem  .tbl.

 

 

 

 

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedź.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 25 maja 2016 przez niezalogowany

Ok, przede wszystkim musisz wiedzieć na jakim efekcie ci zależy: wybierz sobie jakąś grę, najlepiej żeby była modowalna (aby można było dodawać customowe mapy) dzięki temu istnieje większa szansa że sam format pliku i sposób tworzenia takich map jest lepiej opisany i nie musisz zupełnie zgadywać: np. http://www.eu4wiki.com/Map_modding

Jednak samo stworzenie odpowiednich bitmap (i innych plików pomocniczych) to zaledwie początek bo twój program musi je odpowiednio zinterpretować, tutaj najlepiej jest chyba skorzystać z jakichś tutoriali nawet nie o bezpośrednio mapach tego typu, ale tych bardziej zaawansowanych niż kafelkowe, np:

  1. http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/game-programming/polygon-map-generation/
  2. http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/game-programming/isometric-r748
  3. ...
komentarz 25 maja 2016 przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
Dzięki wielkie za przybliżenie tematu.A czy mógłbyś jeszcze rozwinąć temat.Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób program przeniesie mapę z pliku do gry. Według filmiku do którego dałem wcześniej linka najpierw tworzy się mapę z prowincjami w różnych kolorach i jak się domyślam dzięki tym kolorom można się odnosić do poszczególnych prowincji. Czy wystarczy przenieść tą mapę z kolorami do gry i tam  nanieść na każda prowincję skórki itp.

I jakiej biblioteki użyć do tej gry ?
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
Zacznę odpowiadać na twoje pytania zaczynając od końca:

Gry RPG / Strategiczne są uznawane za jedne z tych najtrudniejszych do stworzenia, więc jeżeli nie robiłeś nigdy wcześniej żadnej gry w danym silniku to radziłbym ci zrobić coś prostego aby poznać jego możliwości.

Czego użyć do gry strategicznej? Nie ma to większego znaczenia, jednak musisz sobie uświadomić, że niektóre lepiej wspierają dany typ gry (Unity i UE4 to raczej gry akcji, z widokiem od boku lub 3d) i mają więcej gotowych narzędzi. SFML to prosta nakładka na ogl, z jednej strony fajnie bo możesz zejść bardzo nisko, z drugiej strony to się namęczysz przy pisaniu m.in gui (ale do tego możesz użyć gotowego liba)

Mam też wrażenie, że Unity, czy UE4 to lekki overkill i marnowanie zasobów jeżeli chodzi o strategię, ale mogę się mylić - nigdy nie pisałem strategii. Bo z technicznego punktu widzenia strategia (tego typu co ty pokazywałeś) to głównie logika gry (mechanika) + wyświetlanie jakichś widoków: mapy, różnych menu oraz przeklikiwanie się przez te widoki. Nie masz potrzeby używania jakichś kolizji jednostek, wymyślnego szukania najkrótszej drogi, efektów cząsteczkowych itd.

Jednak wciąż nie wiem czy poleciłbym ci SFML'a, radzę ci się samemu zastanowić co chcesz osiągnąć, sprawdzić silniki: czy oferują na tyle dużo żeby ich użycie miało sens

Co do samej mapy to nie sądzę żeby były jakieś gotowe liby, ale ciężko jest mi się wypowiedzieć bo nigdy czymś takim się nie interesowałem. Sam musisz poeksperymentować ;)
komentarz 25 maja 2016 przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
A co polecasz do zrobienia GUI gry ? I czy warto użyć LUA a jeśli tak to do czego (AI czy coś więcej )? Możesz polecić też jakieś strony dotyczące tworzenia gier ?
komentarz 25 maja 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Szymon a pytanie ode mnie, nawet na temat bo...

Ja wymyśliłem sobie taki sposób, że robię edytor map. Ustawiam sobie obiekty na mapie tak jak chce. Wszystkie obiekty są zapisywane w jakimś wektorze. Obiekt tu to tekstura i pozycja. Potem te wszystkie obiekty są wpisywane do .txt i moja gierka tworząc mapę pobiera tekstury i pozycje z .txt i ustawia wszystko tak jak w edytorze. No i właśnie czy to jest dobry patent ?
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
Możesz mi opisać bardziej szczegółowo swoją koncepcję na PW, np w jaki sposób zapisujesz te dane i co konkretnie zapisujesz. Nie róbmy offtopu rozpoczynając tematu na inne pytanie
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
@MrCrusaderek jeżeli wciąż myślisz w kontekście SFML to jest coś takiego jak http://sfgui.sfml-dev.de/ ale nigdy z  tego nie korzystałem, prawie na pewno nie chcesz robić całego GUI sam bo jest trochę przy tym roboty

Nie powiedziałbym, że LUA do AI, bo po co? Lepiej chyba AI zakodować w C++. LUA bardziej nadaje się do rzeczy, które mają być dodawane dynamicznie i tak aby miały jakąś swoją własną logikę; do wszystkich innych użyłbym C++ z implementacją, która pozwala dodawać np nowe itemy (opisane w XML czy czymś podobnym, albo jakimś własnym formacie) bez ponownej kompilacji całego kodu źródłowego
0 głosów
odpowiedź 25 maja 2016 przez niezalogowany
Po pierwsze jak rozumiem - gra. Okey... Silnik graficzny (mogę się pomylić przy nazwach) UE4, Unity, Ogre i wiele więcej. To zależy jak chcesz zrobić te mapę, ale przeze wszystkim GDZIE. Inaczej to zrobisz na UE4 a inaczej w SFML (o ile tam to możliwe - nie znam SFML). A rozszerzenie tbl może być od programu graficznego albo silnika gry który to przerobił do pliku o formacie który potrafi zdekodować i zrozumieć.
komentarz 25 maja 2016 przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
Tutaj znalazłem jak dodaje się prowincje od podobnej gry. Tylko jak przenieść mapę z "painta" do gry żeby to jakoś to wyglądało ?

https://www.youtube.com/watch?v=FRrFcQv4YRU
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
Nie wiem, piszę przecież że to zależy od tego gdzie to chcesz zrobić
komentarz 25 maja 2016 przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
Myślałem o SFML ale nie wiem jak to ugryżć.
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
Elektronator gadasz straszne głupoty, nie ma znaczenia jakiego silnika (biblioteki) użyje jeżeli napisze sobie interpreter/parser konkretnego formatu plików...
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
jeśli użyje interpretera to tak. ale formatów plików graficznych jest wiele. Mogę napisać silnik który będzie taki pliki zapisywać w formacie xyz albo wdr to zależy przecież ode mnie.
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
Ja mówiłem o pisaniu interpretera, jeżeli bazujesz na formacie jakiegoś silnika to zazwyczaj ma on całkiem przywzoitą specyfikację, a może i nawet krążą w sieci już gotowe parsery; w przypadku formatów bazujących czysto na grach (co raczej robi się dość często) to zazwyczaj są one zamknięte i trzeba zdać się na analogię do innych formatów oraz na własną spostrzegawczość.

Mówię o tym, że to z jakiego silnika skorzysta nie wpływa na to, że nie będzie mógł skorzystać z innego silnika
komentarz 25 maja 2016 przez niezalogowany
no tak to co piszesz jest logiczne. chciałem to napisać ale nie zrobiłem, nie wiem czemu.
0 głosów
odpowiedź 23 lipca 2016 przez MrCrusaderek Użytkownik (640 p.)
Mam jeszcze pytanko w czym tworzyć gui gry bo szukałem na internecie i są różne opinie. Do reszty użyje SFML ale to gui nie daje mi spokoju :) Chciałbym zaznaczyć że w grze będzie pierdyliard okienek dlatego tak drąże temat . Czy dobrym pomysłem jest użycie dodatkowo biblioteki WinApi lub GTK+ ? Za wszelka pomoc wielkie dzieki.
komentarz 23 lipca 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Jest masa GUI do SFML, TGUI jest idealne, SFGUI też daje radę, a jest tego więcej.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 370 wizyt
pytanie zadane 5 marca 2018 w JavaScript przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 922 wizyt
pytanie zadane 3 lipca 2017 w C i C++ przez Programista3 Gaduła (3,390 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 319 wizyt
pytanie zadane 24 września 2016 w C i C++ przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...