• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[SFML/C++]Snake-ocena kodu

Object Storage Arubacloud
+1 głos
639 wizyt
pytanie zadane 1 maja 2016 w C i C++ przez Curiosity Nowicjusz (130 p.)

Witam, chciałbym pokazać wam prostego Snake. Jest to moja pierwsza gra, więc proszę o ocenę kodu. 

Link do Githuba:https://github.com/Curriosityy/Snake

Link do gry:https://drive.google.com/folderview?id=0B18n3GJaCdzyOWVDQVliY2JBZ1k&usp=sharing

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 maja 2016 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
  • czemu wszystko jest publiczne?
  • GameInfo powinno być namespacem.
  • apple Apple;

    czemu takie odwrotne nazewnictwo? Czemu to w ogóle jest w klasie, jak jest używane tylko w jednym miejscu? To samo z "snakePart part;". To samo z "counter".

  • std::vector<apple>::const_iterator appleIterator;

    Po co to? To samo z "snakePartIterator;"

  • Jeśli destruktor jest pusty, to nie ma sensu go definiować,

  • propablyDirection 

    Dlaczego "propably"? (i literówka)

  • snake::changeDirection(int a)

    Skoro masz enum z kierunkiem, to możesz go tu użyć. No i "a" to słaba nazwa na zmienną.

  • "snakeSize" jest niepotrzebny, bo snakePartArray zna swój rozmiar.

  • GameState *gameState;

    Mogło być referencją.

komentarz 1 maja 2016 przez Curiosity Nowicjusz (130 p.)

1

std::vector<apple>::const_iterator appleIterator;

było mi potrzebne żeby użyć erase(), na jednym z tutoriali widziałem takie rozwiązanie do usuwania danych ze środka vektora.

Puste destruktory sam Visual Studio mi tworzył to ich nie usuwałem, bo może się przydadzą ;d.

Nie wiedziałem jak inaczej nazwać ten enum.

komentarz 1 maja 2016 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

było mi potrzebne żeby użyć erase(),

OK, ale czemu go zdefiniowałeś w klasie, a nie w funkcji?

Nie wiedziałem jak inaczej nazwać ten enum.

...Direction? Skąd w ogóle to "probably"?

+1 głos
odpowiedź 1 maja 2016 przez niezalogowany

Hmm, dziwnie znajomy kod (a raczej jego szkielet i konstrukcja).

Kilka uwag:

  • nazewnictwo klas: konwencja zakłada że nazwy klas rozpoczynają się z dużej litery, a więc: SnakePart, Game, Engine, ... .
  • brak konsekwencji w nazewnictwie: jak wspomniałem powyżej większość klas ma nazwy rozpoczynające się z małych liter (podobnie nazwy plików), ale część rozpoczyna się z dużych, a więc: GameInfo, GameState; dotyczy się to także nazewnictwa obiektów: czasami rozpoczynają się małych liter, czasami z wielkich
  • puste konstrukcje (niby masz obsługę błędu, ale  w if'ie w linii 8 game.cpp nic nie robisz w razie błędu)
  • linia 17 game.cpp powinna być przeniesiona poza główną pętlę, limit fps wystarczy ustawić tylko raz

To tyle jeżeli chodzi o rzeczy, które jakoś rzuciły mi się w oczy (przydałaby się dokładna analiza)

komentarz 1 maja 2016 przez Curiosity Nowicjusz (130 p.)
komentarz 1 maja 2016 przez niezalogowany
Tia, a ja raczej już nie polecam z niego korzystać

Podobne pytania

+2 głosów
1 odpowiedź 803 wizyt
pytanie zadane 2 czerwca 2016 w C i C++ przez Pixel040 Gaduła (3,100 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 618 wizyt
pytanie zadane 18 maja 2016 w Nasze projekty przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 1,139 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2016 w C i C++ przez Rolnik Nowicjusz (220 p.)

92,550 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,522 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...