• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dziwny wynik mapowania tekstury.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
230 wizyt
pytanie zadane 24 kwietnia 2016 w C i C++ przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
otwarte ponownie 24 kwietnia 2016 przez Munvik

Cześć.

Robie grę w SFML i tworzę obiekt sf::RectangleShape i próbuję go mapować (chyba to tak można nazwać) teksturą wczytaną wcześniej. Obrazek jest rozszerzenia .png.

I tu mój kłopot bo mapując ten obiekt wygląd sprite'a jest inny niż obrazek, którym go mapowałem.

W czym może być problem ?

 

Kod:

sf::Texture platfb;

if(!platfb.loadFromFile("platfb.png"))   //wczytywanie
	{
		MessageBox(0, "Unable to load platf.png", 0, 0);
		return;
	}

colission platf1(sf::Vector2f(100, 30), sf::Vector2f(0, 500), sf::Color::Green);  //kolejno rozmiar, pozycja i kolor "prostokatu"
platf1.shape.setTexture(&platfb);

 

Obrazek na dole to wyrenderowany obiekt platf1.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 24 kwietnia 2016 przez niezalogowany
wybrane 24 kwietnia 2016 przez Munvik
 
Najlepsza
Pokaż kod, obrazek którego używasz oraz efekt który otrzymałeś
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Ok chwile mi to zajmie.
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Edytowałem, kod i obrazek jest na górze.
komentarz 24 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Przecież wszystko jest tak jak powinno, skoro dałeś kolor Green (0x00ff00) to cała tekstura została przemnożona przez ten kolor, dlatego kolor się zmienił
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Dzięki kolego za pomoc !!!
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Tak przy okazji, dzięki za poradniki na Twoim blogu, pomogły mi baaardzo :)
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

A przy okazji co oznacza metoda 

 platf1.shape.setTextureRect(sf::IntRect(0, 0, 100, 30));

?

komentarz 24 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Ustawia jako teksturę tylko fragment ustawionej tekstury, w tym przypadku do teksturowania zostanie użyty fragment tekstury zaczynający się w punkcie (0,0) (wartość względem tekstury na której operujesz) oraz jej wielkość to 100x30px (mam nadzieję że nie zagmatwałem)
komentarz 24 kwietnia 2016 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Dzięki jeszcze raz, wszystko śmiga ;)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 209 wizyt
pytanie zadane 26 sierpnia 2020 w Systemy operacyjne, programy przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 379 wizyt
pytanie zadane 7 lutego 2016 w C i C++ przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 1,341 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...