• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co lepsze, SDL, OpenGL, czy Allegro?

VPS Starter Arubacloud
–1 głos
679 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2016 w C i C++ przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
Chciałbym tworzyć gry typu Democracy 3 lub Game Dev Tycoon, czyli typowe gry strategiczne w 2D. Zastanawiam nad wybraniem SDL, OpenGL, lub Allegro. Czytałem trochę o wielu, ale te najbardziej przypadły mi do gustu. Najlepiej jakbyście podali plusy i minusy każdej z tych bibliotek.

 

PS. kombinowałem trochę w SFML, ale jednak to nie dla mnie :)

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 22 kwietnia 2016 przez niezalogowany
wybrane 22 kwietnia 2016 przez Daaa22
 
Najlepsza
@Daaaa22 w jakim sensie SFML jest nie dla ciebie? Zbyt wysokopoziomowe, zbyt trudne?

OpenGL jest bardzo niskopoziomowe - tutaj jesteś naprawdę niskopoziomowe i bez znajomości algebry wiele nie zdziałasz

SDL jest spoko, o ile lubisz pisać w C (C != C++ !!!) i tutaj wciąż jesteś nisko, ale bez przesady musisz lubić operować na wskaźnikach, przyda ci się także trochę teorii z grafiki.
komentarz 22 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
No to SDL odpada, SFML nie spodobał mi się przez... Ciężko to ująć w słowa. Czyli chyba wybiorę OpenGL. Zobaczymy :)
+1 głos
odpowiedź 22 kwietnia 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
OpenGL raczej zbyt niskopoziomowe.

Allegro jest upośledzone.

Z SDL nie miałem do czynienia.

 

Dlaczego SFML nie? Jest to obecnie najlepsza biblioteka do dosyć prostych rzeczy 2D.
komentarz 22 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
1. Co jest złego w tym, że OpenGL jest nisko poziomowe?

2. W jakim sensie upośledzone?

3. Ok.

4. SFML nie nadaje się do takich gier jak ja chcę robić. On jest bardziej do RPG, Tower Defense lub Adventure.
komentarz 22 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Jak się nie nadaje. Ja w SFML zrobiłem coś podobnego do Game Dev Tycoon.
komentarz 22 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
Podasz link? Chętnie zobaczę jak wygląda coś takiego w SFML.
1
komentarz 22 kwietnia 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
OpenGL jest po prostu trudny i niepotrzebny dla tak prostego projektu. Bardziej bym się skłaniał do nauki go, gdy będziesz robił coś 3D, a nie prostą grą 2D.

Allegro jest upośledzone, bo to prosta biblioteka. Cudów tam nie zdziałasz, a raczej wszystko, co allegro oferuje mają inne biblioteki i to bardziej rozbudowane.

 

"SFML nie nadaje się do takich gier jak ja chcę robić."

Ewidentnie mylisz koncepcje. To, co podałeś to biblioteki graficzne. Jeśli byś zaczął robić w OpenGL to byś dopiero stwierdził, że to nie jest dla Ciebie. Ty chyba szukasz silnika, w którym przeciągniesz klocki, coś tam zaprogramujesz i będzie działać.

SFML oferuje rysowanie kształtów, sprite'ów z dowolnymi teksturami, obsługę dźwięków. Czego więcej trzeba przy grach typu tych, które wymieniłeś?
komentarz 22 kwietnia 2016 przez niezalogowany

4. SFML nie nadaje się do takich gier jak ja chcę robić. On jest bardziej do RPG, Tower Defense lub Adventure.

Mylisz się, SFML to nakładka na openGl więc nie ma predefiniowanego typu gier poza tym, że najbardziej jest dostosowany (lib) do gier 2D.

Jeżeli zależy ci na grze, w któ©ej masz sporo klikalnych elementów (przyciski itd) to w każdym z tych libów co wymieniłeś napiszesz sporo kodu (bo musisz sobie samodzielnie napisać obsługę przycisków, eventów itd), moim zdaniem najłatwiej będzie to osiągnąć w SFML (tutaj masz nawet część potrzzebnych funkcji) lub SDL

komentarz 22 kwietnia 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Grzyboo: Allegro jest upośledzone, bo to prosta biblioteka. Cudów tam nie zdziałasz, a raczej wszystko, co allegro oferuje mają inne biblioteki i to bardziej rozbudowane.

Allegro oferuje wszystko, co jest potrzebne do stworzenia gry. Jedyny jej mankament to interfejs w C, który nie jest najwygodniejszy i IMHO zbyt duże rozdrobnienie zawartości na moduły.

komentarz 22 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)

@Szymon Siarkiewicz Namówiłeś mnie :) Do SFML'a się przyzwyczaję, ale to zdanie:

Jeżeli zależy ci na grze, w któ©ej masz sporo klikalnych elementów (przyciski itd) to w każdym z tych libów co wymieniłeś napiszesz sporo kodu (bo musisz sobie samodzielnie napisać obsługę przycisków, eventów itd), moim zdaniem najłatwiej będzie to osiągnąć w SFML

 przekonało mnie, że wybiorę SFML'a. Dzięki za pomoc :)

komentarz 23 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Nawiasem mówiąc: jeżeli szukałbyś czegoś kompletnego z tymi mechanizmami to każdy profesjonalny silnik do gier posiada coś takiego (Unity, Unreal) jednakże ich użycie do takiej gry to niewątpliwie overkill.

Pozostając w SFML możesz do okien (przycisków i czego jeszcze tam chcesz) użyć http://sfgui.sfml-dev.de/ (w życiu nie używałem, ale wygląda ok)
komentarz 23 kwietnia 2016 przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
Ciekawe.
komentarz 13 lipca 2016 przez Jakub Chomicz Początkujący (380 p.)
Ja uzywam SDL2 i jest mi z nim bardzo fajnie jest to naprawde dobra i dosyc prosta biblioteka :D

Podobne pytania

0 głosów
5 odpowiedzi 1,173 wizyt
pytanie zadane 18 sierpnia 2017 w C i C++ przez Sebastian1107 Początkujący (350 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 593 wizyt
pytanie zadane 10 lutego 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Ditrix Mądrala (5,650 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 634 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2016 w C i C++ przez Slavian Początkujący (420 p.)

92,454 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...