• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwiastek stopnia "n" a funkcja pow.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,371 wizyt
pytanie zadane 21 kwietnia 2016 w C i C++ przez Mick_SQ6IYV Obywatel (1,020 p.)

Witam!

Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie, ale jakoś nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Zaznaczam, że jestem początkującym programistą, więc proszę o cierpliwość i zrozumienie.

Postanowiłem napisać kalkulator, który ma obliczać cztery podstawowe działania, podnosić do potęgi, liczyć pierwiastki stopnia "n", rozwiązywać układ równań 2x2 i wyznaczać miejsca zerowe funkcji kwadratowej. Wszystko działa bardzo ładnie, poza jednym fragmentem. Kiedy użytkownik wpisuje liczbę pierwiastkowaną i stopień pierwiastka, to komputer podaje wynik... 1. Poniżej wspomniany fragment kodu:

 

double a, k;
int pomocnicza;
cout << "Z jakiej liczby wyciagamy pierwiastek: ";
cin >> a;
cout << "Jakiego stopnia jest pierwiastek: ";
cin >> pomocnicza;
k=(1/pomocnicza);
cout << "Pierwiastek stopnia " << pomocnicza << " z liczby " << a << " wynosi " << pow(a,k) << "." << endl;

Czy ktoś ma pomysł z czego wynika taki stan rzeczy? Dziękujęsmiley

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 kwietnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 26 kwietnia 2016 przez Mick_SQ6IYV
 
Najlepsza

A jak wpiszesz do pomocniczej 1, to wypisuje to, co wpisałeś do a, prawda? :P Wypisuje dobrze, bo podnosisz do potęgi 0.

1 to obiekt tymczasowy typu int. Zamień tą jedynke na 1.0 (double), albo 1.f (float) i powinno dzielić "normalnie".

0 głosów
odpowiedź 21 kwietnia 2016 przez falauthy Stary wyjadacz (11,550 p.)
int pomocnicza;

jest wartością całkowitą. Wysuń z tego wniosek.

komentarz 21 kwietnia 2016 przez Mick_SQ6IYV Obywatel (1,020 p.)