• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zrobić animacje strzelania w c++

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
1,016 wizyt
pytanie zadane 19 kwietnia 2016 w C i C++ przez niezalogowany
edycja 19 kwietnia 2016
Witam, potrzebuję by po kliknięciu jakiegoś przyciska  pojawiała się jakaś animacja strzelania (chodzi mi tylko o jakieś przesuwające się kreski symbolizujące pociski) i teraz pytanie. Jak mogę to zrobić? Cała tablica obiektów? To jest bez sensu, da radę jakoś to obejść?

Chciałbym to zrealizować w builderze.
komentarz 2 sierpnia 2016 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
Tak btw jeśli nie zadowalają cię poziomo przesuwające się kreski to z pomocą przychodzi strona hyperphysics i dział o trajektoriach: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/traj.html#tracon . Ogólnie jeśli potrzebujesz jakiegoś wzoru z fizyki lub chcesz się dowiedzieć jak coś obliczyć w fizyce to polecam tą stronę

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 19 kwietnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Podaj konkrety. Widzę, że na temat programowania nie masz zielonego pojęcia, jeśli pytasz o animację w kontekście języka programowania - takowe rzeczy to sprawa biblioteki graficznej.
komentarz 19 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Widzę, że oceniasz zbyt szybko ludzi. Zapomniałem dopisku o tym, iż chcę to zrealizować w builderze.
komentarz 19 kwietnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Innego sposobu, niż stworzenie kontenera, nie widzę. Obsługa takich obiektów mogłaby być ładnie zautomatyzowana, za pomocą jakieś pętli, czy funkcji. Możesz także stworzyć, klatka po klatce, predefiniowaną animację, ale nie o to ci chyba chodzi...

Nie wiem, czy zbyt szybko oceniam ludzi, ale swoją odpowiedzią chciałem tylko podkreślić, że nie podałeś bardzo ważnej informacji, tzn. w jakiej technologii chcesz to wykonać, a uwierz mi, że jest to ogromnie ważna sprawa. Nie zrozum mnie źle - na forach można znaleźć całą masę takowych pytań i mogłem, w tym przypadku, mieć przypuszczenie, że nie różnisz się wiele od tamtych ludzi, jednak okazało się inaczej.
komentarz 19 kwietnia 2016 przez niezalogowany

Ja także zbyt pochopnie odpowiedziałem. Wybacz. Bo właśnie jeśli chodzi o obiektówkę to dopiero próbuje się w niej odnaleźć, programy pokroju klikanie czy też różne proste poruszania się i jakieś reakcje na styknięcia także ogarniam więc taki drooobny wstęp rozumiem. Jednak po prostu ten cały builder wydaje mi się bardzo obcy. Bo zobacz, co o tym myślisz. Pomyśłałem, że może z racji, że w pliku .h znajduje takie wersy np:

 TImage *postac; to chyba to jest deklaracja obiektu klasy TImage, mam rację? A z drugiej strony nigdzie jako takiej deklaracji nie widzę ( w sensie TImage). Próbowałem nawet w .h zrobić konstruktor tej klasy i poprzez nią próbować wywyoływać jakieś drobne kreski i od razu usuwać przy spotkaniu się z granicą ale tyle wyszło z robienia konstruktora, że masa błędów wypadła.  Da rade iść jakoś tym sposobem czy nie?

komentarz 19 kwietnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

TImage* postac oznacza stworzenie wskaźnika na klasę TImage.

Nie wiem, do czego zmierzasz. Klasa TImage jest zdefiniowana w środowisku i nie możesz zmieniać jej plików nagłówkowych, m.in. z powodu linkowania, które wtedy zostałoby zaburzone.

Chodzi ci o zdefiniowanie własnej klasy? Jeśli tak, to mogłaby ona zawierać właśnie prywatny obiekt TImage i publiczną metodę do np. rysowania tego pocisku - później tylko pętla do wywołania tej metody dla wszystkich obiektów i po kłopocie.

0 głosów
odpowiedź 19 kwietnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)

Pociski aktualnie wyświetlane na ekranie musisz przechowywać w jakimś kontenerze.

Możesz użyć std::vector klik

I gdy użytkownik kliknie przycisk to dodajesz do kontenera dynamicznie stworzony obiekt (pocisk).

0 głosów
odpowiedź 19 kwietnia 2016 przez Łukasz Wasilewski Mądrala (5,190 p.)

vector obiektów "pocisk" który zawiera tylko sprite do narysowania oraz vector2f pozycji końcowej. 

Jeśli pozycja sprita == pozycja końcowa to usuwasz obiekt. 

komentarz 19 kwietnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Zauważ, że kolega nic nie wspominał o SFML, więc nie wiem, skąd ten vector2f (w domyśle sf::Vector2f)?

komentarz 19 kwietnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Strzelam, że autor pytania pisze w Borland C++ Builderze xD
1
komentarz 19 kwietnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Trafiłem :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 455 wizyt
pytanie zadane 1 października 2017 w C i C++ przez iWantCode Bywalec (2,170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 162 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 1,353 wizyt
pytanie zadane 9 lipca 2018 w HTML i CSS przez extr4v3rT Początkujący (440 p.)

93,382 zapytań

142,382 odpowiedzi

322,540 komentarzy

62,738 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...