Witam,
Nurtuje mnie pewne zagadnienie, tj. przerabiam program, który sortuje tablice dynamiczną wypełnioną liczbami int z funkcji rand() no i zlicza czasy sortowan z clock_t...
Chciałbym żeby kopia tej tablicy znalazła się w drugiej klasie - tj. tej która dziedziczy z klasy pierwszej gdzie ta tablica jest zadeklarowana i zainicjowana.
W jaki sposób móglbym przekazać taką wartość ?
Lub z jakiego mechanizmu korzystać ?
Może trochę linii kodu:
class 1
{
public:
ctor(); // pusty
void arrayOps();
void sorting(int *arr, int n)
dctor(); //pusty
protected:
int elements;
... i inne ...
}
void arrayOps(){
std::srand(std::time(NULL));
int *array1;
int *copyarray1;
std::cout << "How many elements inside array: " << std::endl;
std::cin >> elements;
array1 = new int [elements];
for (int i=0; i<elements; i++){
array1[i] = (std::rand()%1000)+1;
}
//copy elements of array1 to array2
for (int i=0; i< elements; i++){
copyarray1[i] = array1[elements];
}
chcialbym żeby tablica copyarray[elements] z tej funkcji byla dostepna w klasie drugiej i zeby funkcje z klasy drugiej mogly z niej korzystac.
Co powienienem poprawic ewentualnie lub zmienic ?
Z góry dzieki i pozdrawiam (: