• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[SFML] Zmiana rotacji bloku(Sprite) Snake.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
162 wizyt
pytanie zadane 10 kwietnia 2016 w C i C++ przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)

Witam wszystkich,

Piszę sobie Snake, ale po dodaniu tekstur dla węża i zmiany kierunku dzieje się coś takiego:

Więc próbowałem zmieniać rotacje części węża, ale przeważnie gdy zmieniam kierunek to wykrywa się kolizja i gra się kończy. Wiecie może jak tego uniknąć?

Snake.hpp

http://wklej.org/id/2259723/

Snake.cpp

http://wklej.org/id/2259725/

Reszta kodu nie była zmieniana od ostatniego commitu na githubie:

https://github.com/diablol1/Snake

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez maly Nałogowiec (37,190 p.)
wybrane 12 kwietnia 2016 przez Patryk Krajewski
 
Najlepsza

Najprostszym rozwiązaniem bez zacznej modyfikacji będzie sprawdzenie jak głęboka jest intersekcja.

Coś, jakoś tak.

sf::FloatRect intersection;
if(head_pos.intersects(tmp, intersection))
{
	if(intersection.width > ileś || intersection.height > ileś)
		return true;
}

 

komentarz 11 kwietnia 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Czym mam zainicjalizować to zmieną intersection?
komentarz 11 kwietnia 2016 przez maly Nałogowiec (37,190 p.)
Niczym, w intersection otrzymasz prostokąt o rozmiarach w jakich nachodzą na siebie oba testowane elementy a zmienna ileś powinna mieć jakąś wartość dopuszczającą na minimalne nachodzenie na siebie.
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Aha, ale i tak nie działa, ponieważ gdy width lub height jest mniejsze od 20 to wykrywa się kolizja, a jak większe lub równe to nigdy kolizja się nie wykrywa,
komentarz 12 kwietnia 2016 przez maly Nałogowiec (37,190 p.)

Eh, spojrzałem tylko na githuba, to co napisałem wcześniej nie będzie potrzebne.
Błąd występuje ponieważ sprite obraca się według swojego lewego górnego rogu, wystarczy jego origin ustawić na jego środek i powinno działać.

sprite.setOrigin(sprite.getLocalBounds().width/2.f, sprite.getLocalBounds().height/2.f);

 

komentarz 12 kwietnia 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Dziękuję, już wszystko gra :)
0 głosów
odpowiedź 10 kwietnia 2016 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Odświeżam.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 618 wizyt
pytanie zadane 18 maja 2016 w Nasze projekty przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 639 wizyt
pytanie zadane 1 maja 2016 w C i C++ przez Curiosity Nowicjusz (130 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 240 wizyt
pytanie zadane 20 kwietnia 2016 w C i C++ przez niezalogowany

92,550 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,522 komentarzy

61,935 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...