• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Po co uczyc sie jezykow

Object Storage Arubacloud
0 głosów
449 wizyt
pytanie zadane 10 kwietnia 2016 w Inne języki przez programer Obywatel (1,190 p.)
Witam, jestem że tak powiem początkującym "programistą" bo dopiero od 0,5 roka ucze sie C++. I tu moje pytanie bo widze że niektórzy już doswiadczeni mówią że umieją tam np 10 czy wiecej języków. Po co to i jaki język (programowania) do czego służy proszę odpowiedzieć lub podać link czy co kolwiek co odpowie na moje pytanie.

4 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 10 kwietnia 2016 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
wybrane 10 kwietnia 2016 przez programer
 
Najlepsza
Język to tylko narzędzie, które rozwiązuje dany problem. Jeśli jest lepsze narzędzie, które lepiej rozwiązuje dany problem to z niego się korzysta.

Można system cache zrobić w natywnym PHP i będzie działać. Ale zrobi się system cache napisany w Go i taki system już obsłuży 5000 zapytań na sekundę. Można też zrobić system cache który będzie w innym języku lub metodologii stworzony i obsłuży 50 000 zapytań na sekundę.

Programy tworzy się "do języka" więc każdy problem de facto jest rozwiązywalny wyłącznie takim języku, który na to pozwala. Na przykład aplikacji desktopowej nie napisze się w PHP, ponieważ on jest dla webu. Tak samo pisanie stron internetowych w C++ również mija się z celem. Oczywiście jest biblioteka pozwalająca phpowi pisać desktopy i jest możliwość pisania stron w c++, jednak uznaje się to za feature niż za natywną część tych języków.