• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór biblioteki do gry typu Soccer 2d

Object Storage Arubacloud
0 głosów
459 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2016 w C i C++ przez Arkro94 Nowicjusz (160 p.)

Cześć!

Mam za zadanie wykonać grę a'la Sensible World of Soccer ->link youtube w C++. Jest to moja pierwsza przygoda z tworzeniem gier i nie za bardzo się orientuje jaka biblioteka będzie najlepsza do tego projektu.. i to chyba tyle tematem wstępu.

Co powiecie o bibliotece Boost?

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
To czego potrzebujesz to biblioteka graficzna. Niestety mimo ogromu możliwości które daje Boost, nie oferuje on wyświetlania grafiki. Od siebie mogę polecić SFML. Świetna dokumentacja i duża społeczność (choćby na tym forum :))

Od razu mówię, że ciężko ci będzie zrealizować taki projekt za pierwszym podejściem. Proponuje najpierw zacząć od czegoś gdzie nauczysz się trochę o ruchu w grze i kolizjach (może Pong?).

Powodzenia :)
komentarz 9 kwietnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Zgadzam się... można się szybko spalić, przy rozbudowanych projektach - lepiej zacząć od czegoś prostszego, głównie na samym początku nauki.
komentarz 10 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Pong, początek imperium Atari...
+2 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2016 przez Dubgron Mądrala (5,620 p.)

Moim zdaniem najlepszą biblioteką do tworzenia gier 2D w C++ jest SFML (http://www.sfml-dev.org/index.php). Jego zalety:

  • Napisana w pełni obiektowo
  • Dużo poradników w internecie
  • Bardzo dobra dokumentacja

Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.

0 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2016 przez niezalogowany

Nie pisałem nigdy w Cpp, ale jeśli się nie mylę, to BOOST nie jest biblioteką do tworzenia gier. Poczytaj o Allegro, Cocos, Oxygine. To jedyne jakie kojarzę, ale jest ich pewnie znacznie więcej.

0 głosów
odpowiedź 10 kwietnia 2016 przez Arkro94 Nowicjusz (160 p.)
Dzięki za naprawdę szybkie odpowiedzi, nie spodziewałem się ;)

Przyznam, że Boost wraz z SFML'em były tymi bibliotekami nad jakimi się zastanawiałem. Spalić się nie spalę, projekt jest na zaliczenie to nie ma wyjścia trzeba go zrobić ;)
komentarz 10 kwietnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Boost jest tak olbrzymi, że nazwałbym to zbiorem bibliotek. Zbiorem bibliotek łatającym dziury w bibliotece standardowej C++. Sporo elementów wchodzących do biblioteki standardowej z kolejnymi wersjami cpp jest wzorowanych na boost-cie. Także ciężko mówić o "pisaniu gier w boost-cie". Boost nie jest do gier. Jest do wszystkiego.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 255 wizyt
pytanie zadane 27 marca 2016 w Offtop przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 201 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 629 wizyt
pytanie zadane 24 kwietnia 2019 w OpenGL, Unity przez Pytam_PL Użytkownik (520 p.)

92,760 zapytań

141,684 odpowiedzi

320,470 komentarzy

62,104 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...