Witam.
Przerabiając tą lekcje
https://www.youtube.com/watch?v=ZesZXlBcROA&list=PLOYHgt8dIdozvOVheSRb_qPVU-4ZJA7uB&index=5
z obiektowego C++ zastanowiła mnie jedna rzecz.
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
class Punkt
{
string nazwa;
float x,y;
public:
void wyswietl()
{
cout<<nazwa<<"("<<x<<","<<y<<")"<<endl;
}
Punkt(string n="S", float a=0, float b=0)
{
x=a;
y=b;
nazwa=n;
}
};
class Kolo :public Punkt
{
string nazwa;
protected:
float r;
public:
void wyswietl()
{
cout<<"Kolo o nazwie "<<nazwa<<endl;
cout<<"Srodek kola "<<endl;
Punkt::wyswietl();
cout<<"Promien: "<<r<<endl;
cout<<"Pole kolo wynosi: "<<M_PI*r*r<<endl;
}
Kolo(string nk="Kolko", string np="S", float a=0, float b=0, float pr=1)
:Punkt(np,a,b)
{
nazwa=nk;
r=pr;
}
};
int main()
{
Kolo k1;
k1.wyswietl();
return 0;
}
Otóż stworzyliśmy obiekt "p1" klasy Punkt, który posiada dwie właściwości x,y. Czy później na podstawie tego obiektu "p1" możemy stworzyć obiekt "k1" klasy Kolo. Który będzie dziedziczył właściwości x,y z obiektu "p1" a w konstruktorze k1 dodamy tylko właściwość "r".
W powyższej lekcji aby stworzyć obiekt klasy Kolo i tak musimy podać x,y tworzonego obiektu.
Jak coś takiego napisać?
Dziękuję