• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Losowanie builder - random wariuje

Object Storage Arubacloud
0 głosów
462 wizyt
pytanie zadane 6 kwietnia 2016 w C i C++ przez niezalogowany

Witam, problem mam ze swoim programem, otóż wbrew temu co zamierzałem program zamiast losować "strój" dla obiektu poprzecz losowanie w zakresie <1;3> zaczyna wariować, losuje liczby i minusowe (np. -795) i plusowe np. 25000 (wiem bo sprawdziłem to na labelu -> test), przez co ciągle wszystkie obiekty mają ten sam wygląd.  Ktoś coś?

void __fastcall TForm1::skalyTimer(TObject *Sender)
{
randomize();
short zp = random(Form1->ClientHeight-200)+200;
short wyglad;
zp = random(Form1->ClientHeight-30)+30;
if(skala1->Left > -150)skala1 -> Left -=5;
 else{
    skala1->Left = Form1->ClientWidth +random((50)+550);
wyglad = random(3)+1;
    switch (wyglad){
     case 1: skala1->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
     case 2: skala1->Picture->LoadFromFile("img/skala2.bmp");
     case 3: skala1->Picture->LoadFromFile("img/skala3.bmp");
     break;
     default: skala1->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
    }
    if (zp+300 <Form1->ClientHeight-100) skala1->Top = zp + 300; else skala1->Top = zp ;
    }

    test -> Caption = wyglad;
 zp = random(Form1->ClientHeight-30)+30;
if(skala2->Left > -150) skala2 -> Left -=5;
    else{
    skala2->Left = Form1->ClientWidth + random((50)+550);
    wyglad = random(3)+ 1;
    switch (wyglad){
     case 1: skala2->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
     case 2: skala2->Picture->LoadFromFile("img/skala2.bmp");
     case 3: skala2->Picture->LoadFromFile("img/skala3.bmp");
     break;
     default: skala2->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
    }
    if (zp-300>70) skala2->Top = zp - 300;
    else if(zp>Form1->ClientHeight-100) skala2->Top = zp  ;
    else skala2->Top = zp+160;
    }
           test -> Caption = wyglad;
zp = random(Form1->ClientHeight-30)+30;
if(skala3->Left > -150) skala3 -> Left -=5;
    else{
    skala3->Left = Form1->ClientWidth + random((50)+550);
    wyglad = random(3)+1;
    switch (wyglad){
     case 1: skala3->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
     case 2: skala3->Picture->LoadFromFile("img/skala2.bmp");
     case 3: skala3->Picture->LoadFromFile("img/skala3.bmp");
     break;
     default: skala3->Picture->LoadFromFile("img/skala1.bmp");
    }
    if (zp+10<Form1->ClientHeight-100) skala3->Top = zp +10 ;
     else if(zp>70) skala3->Top = zp  ;
    else skala3->Top = zp+70;
    }
        test -> Caption = wyglad;
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 kwietnia 2016 przez maly Nałogowiec (37,190 p.)

Sprawdzasz tą zmienną nawet jeśli nie nastąpiło losowanie a kiedy jest nie zinicjowana konkretną wartością prawdopodobnie dostajesz bliżej nie określone śmiecie ze stosu.

Każdy case powinen być zakończony instrukcją break.

Niepotrzebnie za każdym razem ładujesz obrazki, w konstruktorze wrzuć je do jakiejś tablicy a potem

TPicture *obraski[3];

// ladowanie w konstruktorze
obraski[0] = new TPicture;
obraski[0]->LoadFromFile("img/skala1.bmp");

// losowanie obrazka
int wyglad = random(3);
skala->Picture->Assign(obraski[wyglad]);

Skały też powinny być w tablicy, w tej chwili masz trzy razy powtórzony ten sam kod dla każdej z nich.

for(int i = 0; i < ilosc_skal; ++i)
{
	TImage *skala = skaly[i];
	if(skala->Left > -150)
	{
		//zrób coś ze skala
	}
	else
	{
		//zrób coś ze skala
	}
}

 

komentarz 6 kwietnia 2016 przez niezalogowany

jak to? przecież  wyglad = random(3)+1; jest przed switchem

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 240 wizyt
pytanie zadane 20 kwietnia 2016 w SQL, bazy danych przez Jakub Suszyński Użytkownik (540 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 192 wizyt
pytanie zadane 9 maja 2016 w PHP przez Headhunter Gaduła (4,450 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 473 wizyt
pytanie zadane 10 czerwca 2018 w C i C++ przez stood123 Początkujący (260 p.)

92,552 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,534 komentarzy

61,938 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...