• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

napisałem program muszę przerobić nie za bardzo wiem jak

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
–1 głos
827 wizyt
pytanie zadane 5 kwietnia 2016 w JavaScript przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
zmienione kategorie 5 kwietnia 2016 przez HaKIM

witam, pisaliśmy na lekcji program lotto i mamy prace domową by przerobić program tak by użytkownik musiał podaj swoje 6 liczb i potem program żeby sprawdził  ile liczb trafił z wylosowanych  i co/ile wygrał . czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić pomóc nakierować  jak to zrobić ? podaje kod z lekcji java script 
 

<html>

<head>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">


function numbers() 
{var nummenu = document.lotto.numbercount;
var numbercount = nummenu.options[nummenu.selectedIndex].value*1;
var maxnumbers = document.lotto.maxnum.value*1;
if (numbercount > maxnumbers) {alert("Be sure to select a max lottery number value!");
}
else {
var ok = 1;r = new Array (numbercount);
for (var i = 1; i <= numbercount; i++) 
	{r[i] = Math.round(Math.random() * (maxnumbers-1))+1;}
for (var i = numbercount; i >= 1; i--) 
	{for (var j = numbercount; j >= 1; j--) {if ((i != j) && (r[i] == r[j])) ok = 0; } }
if (ok) {var output = "";
for (var k = 1; k <= numbercount; k++) 
	{output += "Numer " + k + " = " + r[k] + "\n";}
	document.lotto.results.value = output;
	} 
else numbers(); }}
</script>

</head>

<body>

<center>

<form name="lotto">

<table width=100% border=0>

<tr>

<td align=center>wybierz ile chcesz liczb

<select name="numbercount">
<option value="1">1
<option value="2">2
<option value="3">3
<option value="4">4
<option value="5">5
<option value="6" selected>6
<option value="7">7
<option value="8">8
<option value="9">9
<option value="10">10
</select>  
<br>
z ilu liczb <input type=text name=maxnum value="49" size=2 maxlength=2><br>
<input type=button value="Pick Numbers" onClick="numbers()">
<p>
<textarea name="results" rows=11 cols=15></textarea>

</td>

</tr>

</table>

</form>

</center>

</body>

</html> 

- - - -

Java != JavaScript

Kategoria zmieniona na: JavaScript, jQuery, AJAX

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2016 przez Mateusz11 Pasjonat (22,910 p.)

1. Java to nie JavaScript!

 

1
komentarz 5 kwietnia 2016 przez niezalogowany
A gdzie ty tu widzisz Jave?
komentarz 5 kwietnia 2016 przez criss Mędrzec (172,570 p.)
Mateuszowi chodzi pewnie o kategorie w której zostało stworzone pytanie.
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
pytania nie do mnie kieruj z takim pytaniem tylko do nauczyciela ;) tak nam kazał wszystko pisać
komentarz 5 kwietnia 2016 przez niezalogowany
@xardass441 pytałem się@Mateusz11 bo poza błędną kategorią cały kod był w JS, więc jego uwaga była niezbyt trafna
+2 głosów
odpowiedź 5 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
document.lotto.numbercount;

znowu to nieszczęsne lotto ?

Ten kod w ogóle jakimś cudem działa? Wygląda jak przepisany z jakiejś żółtej książki z końca lat 90. XX wieku z biblioteczki nauczyciela...

Tego się nie da przerobić. Radzę napisać od nowa.

1
komentarz 5 kwietnia 2016 przez ormu16 Gaduła (4,980 p.)
Właśnie tak czytając ten kod zacząłem się zastanawiać czy kiedyś już tego nie widziałem :)
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
aha ok ;/ fajny nauczyciel ze kazał nam to przerabiać :/
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
nie wiem  nauczyciel nam to podawał wiec wiesz nwm skąd ma
komentarz 5 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
</table>
 
</form>
 
</center>

:D

–1 głos
odpowiedź 5 kwietnia 2016 przez niezalogowany

Nie za bardzo rozumiem z czym masz problem, twoim zadaniem jest napisanie kodu, który:

  1. Pobierze 6 liczb od użytkownika (z np jakiejś kontrolki, czy to będzie line text i liczby po spacji, czy w jakiś inny sposób to nie ma znaczenia) i wrzuci je do jakiejś tablicy np a[] (przydałoby się też sprawdzić ich poprawność)
  2. Wylosuje 6 liczb i wrzuci je do tablicy, np b[]
  3. Sprawdzi ile liczb z a powtarza się w b
  4. Na podstawie ilości powtórzeń ustali wygraną
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
1.  np  prompt użyć i podaj liczbę 1 potem podaj liczbę 2 i tak do 6
2 i 3 i 4  tak o to chodzi
komentarz 5 kwietnia 2016 przez ormu16 Gaduła (4,980 p.)
No to w czym problem? Jeżeli chcesz pobrać 6 liczb przez 1 imput to możesz zrobić to tak:

Zrób sobie funkcje do której będziesz odwoływał się 6 razy po podaniu liczby. Żeby wiedzieć ile liczb jest podanych za każdym razem zwiększaj zmienną o 1 a gdy ta będzie wynosić 6 wykonaj resztę kodu.
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)
jak ty to napisałeś to jakbyś gadał do mnie w innym języku mało co zrozumiałem ale postaram się coś wykombinować
komentarz 5 kwietnia 2016 przez ormu16 Gaduła (4,980 p.)
To może napisz mi w czym dokładnie masz problem. Opisz to na czym się teraz zawiesiłeś, a najlepiej wklej aktualny kod. Tak będzie łatwiej się dogadać.
komentarz 5 kwietnia 2016 przez xardas441 Nowicjusz (130 p.)

tylko to napisałem nic więcej z tego nie rozumiem :/ 

var a; 
var b;
var c;
var d;
var e;
var f;

a=prompt ("podaj 1 liczbe");
b=prompt ("podaj 2 liczbe");
c=prompt ("podaj 3 liczbe");
d=prompt ("podaj 4 liczbe");
e=prompt ("podaj 5 liczbe");
f=prompt ("podaj 6 liczbe");

	
	

document.write (a);
document.write (b);
document.write (c);
document.write (d);
document.write (e);
document.write (f);

 

Podobne pytania

+1 głos
2 odpowiedzi 259 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2021 w C i C++ przez Krzysztof Juraszek Nowicjusz (230 p.)
+3 głosów
6 odpowiedzi 876 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 422 wizyt

93,440 zapytań

142,431 odpowiedzi

322,679 komentarzy

62,802 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...