• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rok przerwy po maturze

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
1,357 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Asariel Nowicjusz (150 p.)
Witam wszystkich. Jestem uczniem 4 klasy technikum o profilu informatycznym. Nie ma jednak żadnej konkretnej dziedziny, która by mnie interesowała. Pochodzę z niewielkiego miasta, w którym perspektywy nie powalają - chciałbym przeprowadzić się do Warszawy i tam zacząć studia. Nie wiem jednak jaki kierunek wybrać - do tej pory myślałem głównie nad Automatyką i Robotyką na PW, ale jest wysokie prawdopodobieństwo że się tam nie dostanę. Próbne matury rozszerzone z matmy i fizyki piszę w granicach 40-50%, a żeby dostać się na któryś z lepszych wydziałów, potrzebowałbym na oko po 80%. Tutaj pojawił się pomysł, żeby po maturze zrobic rok przerwy - w tym czasie się usamodzielnić, wyjechać do warszawy, podjąć pracę, jednak dalej się uczyć i podejść do matury za rok - myślę że do tego czasu dałbym radę te 80% wycisnąć. Chyba nie ma sensu iść na studia "jakiekolwiek", byleby studiować. Co o tym sądzicie? Czy będzie to rok zmarnowany (jak wiele osób mówi)? Czy może jednak opłaca się bardziej iść na inne studia, "gorsze?" Albo w ogóle nie iść?

9 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 23 marca 2016 przez Frendom Pasjonat (18,900 p.)
Wiesz, kazdy ma swoj plan na zycie i jezeli taki ci odpowiada to smialo. Jezeli jestes uparta osoba i bedziesz przez ten rok pracowal, aby te 80% wycisnac, no to jednak warto. Ale z drugiej strony musisz wziac pod uwage, ze jak znajdziesz jakas prace i zaczniesz zarabiac jakies pieniadze, to po roku mozesz pomyslec: po co mi studia, skoro mam prace, starcza na zycie i zostaje na jakies przyjemnosci. Ale tak jak pisalem wczesniej, wszystko zalezy od tego jaka osoba jestes :)
+1 głos