• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwsza aplikacja w Google Play

Object Storage Arubacloud
+4 głosów
446 wizyt
pytanie zadane 17 marca 2016 w C# przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Qhoros.Arkanoid

Cześć wrzuciłem swoją pierwszą grę wykonaną w Unity3D w języky programowania C#. Gra aktualnie posiada 16 leveli (pewnie pojawi się więcej), niszczyć trzeba klocki różnego kształtu, co wpływa na sposób odbijania się piłki (prostokąty, trójkąty, okręgi). Klocki są podzielone na typy : niezniszczalne widzialne, niezniszczalne niewidzialne oraz zniszczalne, a te z kolei dzielimy na zniszczalne po jednym, dwóch lub trzech uderzeniach. Dodatkowo gra zawiera bonusy, które co jakiś czas sypią się z uderzanych przez nas klocków. Szansa na wypadnięcie bonusu wynosi 10% przy każdym uderzeniu. Gra posiada następujące bonusy::

- bonusy punktowe (5 bonusów)
- podwojenie piłek (przy czym trzeba śledzić piłkę oryginalną, z racji tego, że kopia może nam spaść bez konsekwencji, gdy spadnie oryginał tracisz życie)
- piłka staje się tymczasowo niewidzialna
- "ognista kula", która niszczy każdy bloczek jednym uderzeniem (nawet te niezniszczalne dla  normalnej piłki)
- extra życie
- utrata życia
- deska staje się większa
- deska staje się mniejsza
- natychmiastowe ukończenie poziomu

Grę można w każdym momencie zatrzymać klikając 2 razy w ekran. 

Zdaję sobie sprawę, ze na różnych urządzeniach gra może wyglądać inaczej. Tworzyłem ją z zamysłem na smartfony z wysoką rozdzielczością, jednak testy wśród grupy znajomych pokazały, że nawet na starych urządzeniach gra jest grywalna. Chciałbym usłyszeć jak Wam się podoba i co ewentualnie poprawić.

Pozdrawiam i liczę na jakiś odzew
Qhoros

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Qhoros.Arkanoid

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 17 marca 2016 przez Widemo Użytkownik (920 p.)
Jak na pierwsza wersje gry to jest okej. Minusy/błedy jakie pojawily sie u mnie:

piłeczka czasem tak jakby sie przenosi do przodu/teleportuje

Nie mozna wyjsc do menu, jest tylko pauza bez zadnych opcji

Piłeczka dziwnie zachowuje sie w naroznikach, tak jak by tam byly niewidzialen polkola

Brak opcji wyłączenia dzwieku
komentarz 17 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
Jest opcja wyłączenia dźwięku w menu głównym prawy górny róg.

Na collidery niestety nic nie poradzę. Tak są napisane przez twórców Unity.

 

Nad wyjściem do menu się zastanowię. Dzięki :)
komentarz 17 marca 2016 przez Widemo Użytkownik (920 p.)
To jezeli jest w gornym rogu to i mnie sie nie wyswietla, nic nie mam w gornym rogu
komentarz 17 marca 2016 przez Widemo Użytkownik (920 p.)
I jeszcze jedno, gdy daje opcje choose level to zamyka mi gre
komentarz 17 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)

W urządzeniach o niższej rozdzielczości niestety może się nie pokazać. Cóż...

komentarz 17 marca 2016 przez Widemo Użytkownik (920 p.)
Jak na moje standardy HD to nie jest nizsza rozdzielczość, a jaka rozdzielczość telefonu z tego screana
komentarz 17 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
telefon xperia z1 compact, postaram się to jutro naprawić. to nie jest duży problem :)
0 głosów
odpowiedź 17 marca 2016 przez azybad Mądrala (5,500 p.)
Bardzo fajna gra, gratuluję. Co do wad: wydaje mi sie troszke za prosta w pierwszych lewelach. I wlaczylbym sterowanie n.p strzalkami w rogu lub taka galką bo tak jak jest teraz srednio komfortowo.
komentarz 17 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
Levele będę (chyba) co jakiś czas dokładał więc celowo te pierwszych parę jest prościutkie, Aktualnie jest 16, ale optymalnie mierzę w około 40. Trudnych poziomów będzie niemało, Takie sterowanie testowałem. Niestety efekt był jeszcze gorszy. Dodatkowo pytałem bardziej zaawansowanych w gamedevie osób o sterowaniem akcelerometrem (położenie telefonu w płaszczyźnie), ale odradzali stanowczo argumentując niską precyzją ruchu deski. Jeżeli więcej osób zgłosi ten problem,  to chyba jedynym rozwiązaniem będzie podniesienie deski trochę wyżej kosztem 2 poziomów klocków.
komentarz 18 marca 2016 przez azybad Mądrala (5,500 p.)
Pogralem sobie troche czekajac w kolejce w urzedzie i naszla mnie mysl ze dobrze by bylo powiekszyc deske, klocki oraz pilke. Wtedy bedzie sie gralo o wiele bardziej komfortowo.
komentarz 19 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
Powiększone zostaną bonusy (+ może trochę inna kolorystyka), bo zauważyłem na innym telefonie, że czasem trudno dostrzec co bierzemy. Deskę mogę powiększyć, ale nie chcę robić tego znacznie, bo od tego mają być właśnie bonusy. :) Generalnie dostałem kilka uwag od różnych osób i myślę, w okolicach świąt wielkanocnych wprowadzę aktualizację.Wczoraj napisałem już największe poprawki odnośnie pauzowania gry. We wtorek pod wieczór puszcze chyba wersję testową alfa dla moich testerów i jeżeli nie będą mieli uwag, to w środę pójdzie aktualizacja globalna.
komentarz 19 marca 2016 przez azybad Mądrala (5,500 p.)
Rozumiem ;)

Nie mówię o poszerzeniu deski, lecz całym zeskalowaniu gry, czyli wieksza deska, cegiełki i piłeczka, bo na niektórych telefonach ciężko dostrzec piłkę.
komentarz 19 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
Tylko tu leży właśnie pies pogrzebany. Na niektórych telefonach elementy są małe, na innych duże. Nie wiem czy w tej grze będę zajmował się optymalizacją pod każdą rozdzielczość, bo na to chyba już trochę za późno. Przy następnej grze na pewno zrobię tak, że gra będzie automatycznie skalowana do wykrywanej rozdzielczości, ale następnej już nie będę pisał sam. W pojedynkę robiąc to wszytko, mając jeszcze wiele innych obowiązków jest bardzo trudno.
komentarz 19 marca 2016 przez azybad Mądrala (5,500 p.)
jasne, rozumiem :)
komentarz 19 marca 2016 przez Qhoros Mądrala (7,110 p.)
Poprawiłem niektóre rzeczy. Niedługo powinna wyjść aktualizacja.

Podobne pytania

+4 głosów
1 odpowiedź 463 wizyt
pytanie zadane 29 czerwca 2019 w Nasze projekty przez Xevrrer Obywatel (1,640 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 335 wizyt
pytanie zadane 16 lipca 2015 w Offtop przez eliano Gaduła (3,640 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 961 wizyt
pytanie zadane 22 października 2020 w Nasze projekty przez Szahid Pasjonat (20,930 p.)

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,476 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...