Z doświadczenia - razem z kolegą stwierdziliśmy, że napiszemy prostą grę w Unity.
Ja znając tylko C++, on po przestudiowaniu poleconej Ci przez kolegę książki i jakimś tam obyciem w C#.
Pracę rozłożyliśmy równomiernie.
Efekt ?
Napisałem w kilka dni skrypt od movementu playera, proste UI i zaprzyjaźniłem się ze środowiskiem.
Polecam Ci usiąść do tutoriali z Unity (na YT jest tego dużo :) ), ponieważ to da Ci więcej niż literatura i klepać proste kody, zaznajomić się z pojęciami typu : Raycasty, Rigidbody, Collidery itp.
Obowiązkowo w zkładki wrzuć sobie Scripting API od Unity. Większość pracy w Unity na tym polega :)
http://docs.unity3d.com/ScriptReference/index.html
Na tej stronie w zakładce "Learn" masz też tutoriale o różnym poziomie zaawansowania prowadzone przez ludzi związanych z Unity.
Z literatury bardziej polecałbym Ci książki czysto z C#. Ja osobiście mam Rusz głową! C# z Helionu, dużo przykładów, projektów. Polecam i powodzenia ! :)