• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Arduino pytanie dotyczące podłącznia

Object Storage Arubacloud
0 głosów
195 wizyt
pytanie zadane 5 marca 2016 w Sprzęt komputerowy przez Człowiek Niewidzialn Użytkownik (500 p.)
zamknięte 5 marca 2016 przez Człowiek Niewidzialn

Witam

Chciałbym podłączyć parę urządzeń do pinu 5v. Czy mogę to zrobić tak? Nie znam się za bardzo na elektronice więc proszę o wyrozumiałość :)

komentarz zamknięcia: Problem rozwiązany

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 5 marca 2016 przez niezalogowany
Jestem w 2 klasie na elektronice jakby co. Nie widzę żadnego błędu w połączeniu.
komentarz 5 marca 2016 przez Człowiek Niewidzialn Użytkownik (500 p.)
Dzięki! I rozumiem że nie ma problemu podłączyć jeszcze kilka urządzeń pod to, tą samą metodą?
komentarz 5 marca 2016 przez niezalogowany
nie wiem które piny są zasilające itd. ale jeśli podłączyłeś wsyztsko według not katalogowych czyli "-" do masy "+" albo Vcc do +5V to będzie dobrze. Jak się pomylisz i podłączysz + do minusa i - do + to skutki mogą być tragiczne. Ale spokojnie, raczej arduino nie powinno się nic stać. A jeśli pin 6 podłączysz tam gdzie powiniem być 5 to nic się nie stanie i tak możesz podłączać dodatkowe urządzenia. Ale musisz znać jaki prąd pobierają, bo np silniczka NIE WOLNO tak podłączyć. Co chcesz jeszcze podłączyć??
komentarz 5 marca 2016 przez Człowiek Niewidzialn Użytkownik (500 p.)
Piny podłączyłem zgodnie z oznaczeniami także spokojnie ;) Chcę podpiąć do tego jeszcze jeden czujnik odległości i 2 serva. To tak naprawdę podpięte jest do shilda do którego podłączone są dwa silniczki, ale one działają bo sprawdzałem
komentarz 5 marca 2016 przez niezalogowany
Silniczki najlepiej podpinać za pomocą mostka H albo zrób że szeregowo z silniczkiem podpinasz tranzystor a do bazy tranzystora podpinasz np pin Cyfrowy 10