• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Hasło do pilku exe [c++]

Cloud VPS
0 głosów
390 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2016 w C i C++ przez Kogigogi Nowicjusz (150 p.)
edycja 4 marca 2016 przez Kogigogi
Witam,
nie znam się na exploitach, crackingu itd. Napisałem prosty program konsolowy, do którego trzeba wpisać hasło, które jest zapisane w zmiennej typu string, czy jest jakaś możliwość obejścia tego hasła? (wiem że jest, ale jaka?) Edytowane: Zapomniałem dodać że znam hasło ;)

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 marca 2016 przez niezalogowany
wybrane 4 marca 2016 przez Kogigogi

Najlepsza
Sposób jest banalny, otóż w pakiecie kompilatora gcc/g++ (mingw na windows) jest narzędzie strings, które pozwala wyciągnąć wszystkie cstringi z binarki (także nie musisz nawet dotykać kodu maszynowego)

Ty zapisałeś swoje hasło jako zwykły string więc na pewno wśród tekstu znalezionego w binarce będzie także to hasło (więc można nawet obejść zabezpieczenie po prostu wpisując hasło)
komentarz 4 marca 2016 przez niezalogowany
W sumie doprecyzuję: przez "wszystkie" rozumiem takie, które nie były celowo ukryte, np za jakimś xorowaniem, czy innymi działaniami mającymi na celu uniemożliwienie łatwe wydobycie tekstu.
komentarz 5 marca 2016 przez 0xf Dyskutant (8,180 p.)
Nie znam sie zbytnio ale czy zapisanie hasla jako tablicy char a nastepnie zapelnienie jej losowymi znakami nie wystarczy ? Tak bynajmniej mowila ksiazka o Javie.

Pozdrawiam
komentarz 5 marca 2016 przez niezalogowany
Okeej, tylko że ja mówiłem o zupełnie innym przypadku, czyli kodzie maszynowym obsługiwane normalnie przez systemy operacyjne, a nie o bytecode Javy (w tym przypadku strings dostarczy nam nieco innych informacji).