• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra w "za mało, za dużo"

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,264 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2016 w C i C++ przez danis19 Nowicjusz (150 p.)

Witajcie! Jestem tu pierwszy raz i proszę Was o pomoc, zacząłem uczyć się z C++ i postanowiłem stworzyć "grę" w której proszę uzytkownika o podanie liczby od 0 do 100, jesli odpowie 64 - wyswietla sie napisa ze wygral, jesli poda liczbe wieksza niz 64 - pisze za duzo, jesli mniej - za malo, ale cos mi nie chce dzialac. Chcialbym jeszcze aby program wyswietlil w ilu próbach udalo mu sie zgadnac, ale nawet nie wiem jak sie do tego zabrać, proszę o pomoc!

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 marca 2016 przez C☺ndzi Stary wyjadacz (12,100 p.)
wybrane 4 marca 2016 przez danis19
 
Najlepsza
Pętla wykonuje się, dopóki nie zostanie wpisana owa liczba 64 - więc musisz coś zrobić pomiędzy wyjściem z programu (return 0;) a końcem pętli (czyli po }while (a==liczba);). Dodatkowo przydałby się jakoś licznik, dodatkowa zmienna (podpowiedź: int), która wzrastałaby gdy gracz poda złą odpowiedź.Jej zawartość wyświetlałaby się, gdy gracz odgadnie już liczbę.
@edit
Zauważ, że wczytujesz dane do zmiennej "liczba" tylko na początku, zamiast w pętli. Przez to sprawdzana liczba nie będzie się aktualizować.
komentarz 4 marca 2016 przez danis19 Nowicjusz (150 p.)
Ok, z licznikiem sie juz uporam, zmienna x i w petli x++, pozniej na koniec w cout to uwzglednic ale nie ogarniam petli
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
Pętla się wykonuje do czasu kiedy warunek w pętli jest spełniony warunek.

Czyli twoja pętla będzie się wykonywała do czasu aż nie podasz innej liczby niż 64.

Na dodatek podajesz liczbę przed pętlą. Czyli albo pętla pójdzie w nieskończoność sprawdzając za każdym razem warunki z 2 ifami. Musiałbyś tego cina wrzucić w pętlę.
komentarz 4 marca 2016 przez danis19 Nowicjusz (150 p.)
Już zrobione, Twoja druga odpowiedz bardzo mnie nakierowala :D dziekuje :)
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
Nie druga tylko pierwsza ^.^ Post napisał ktoś inny ;d
+1 głos
odpowiedź 4 marca 2016 przez Bizkhit Użytkownik (980 p.)
Warunek w pętli while powinien być liczba!=a, tzn wykonuj pętlę dopóki liczba jest różna od a. Aby zliczać próby utwórz sobie jakąś zmienną, np. próby, nadaj jej na początku wartość zero, a potem zwiększaj jej wartość o 1 przy każdym obiegu pętli, a po wyjściu z niej wyświetl wartość tej zmiennej na ekran.
0 głosów
odpowiedź 4 marca 2016 przez Matheyas Obywatel (1,520 p.)
Że nikt nie wspomniał o globalnych zmiennych :)
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
Pewnie z kursów p. Zelenta korzysta.

Z tego co wiem, to w takich małych programach globalne zmienne nie przeszkadzają. Dopiero w większych może wystąpić ryzyko, że jakiś fragment kodu zmieni niepożądanie wartość jakiejś zmiennej. :D
komentarz 4 marca 2016 przez Matheyas Obywatel (1,520 p.)
Przekazuje dalej zdobytą wiedzę z tego forum :)

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,741 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2017 w Java przez Paweł Celuch Początkujący (420 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 121 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 269 wizyt
pytanie zadane 16 czerwca 2020 w Offtop przez Rozumiem Nowicjusz (120 p.)

92,566 zapytań

141,419 odpowiedzi

319,604 komentarzy

61,952 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...