• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra w "za mało, za dużo"

0 głosów
1,495 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2016 w C i C++ przez danis19 Nowicjusz (150 p.)

Witajcie! Jestem tu pierwszy raz i proszę Was o pomoc, zacząłem uczyć się z C++ i postanowiłem stworzyć "grę" w której proszę uzytkownika o podanie liczby od 0 do 100, jesli odpowie 64 - wyswietla sie napisa ze wygral, jesli poda liczbe wieksza niz 64 - pisze za duzo, jesli mniej - za malo, ale cos mi nie chce dzialac. Chcialbym jeszcze aby program wyswietlil w ilu próbach udalo mu sie zgadnac, ale nawet nie wiem jak sie do tego zabrać, proszę o pomoc!

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 marca 2016 przez C☺ndzi Stary wyjadacz (12,100 p.)
wybrane 4 marca 2016 przez danis19
 
Najlepsza
Pętla wykonuje się, dopóki nie zostanie wpisana owa liczba 64 - więc musisz coś zrobić pomiędzy wyjściem z programu (return 0;) a końcem pętli (czyli po }while (a==liczba);). Dodatkowo przydałby się jakoś licznik, dodatkowa zmienna (podpowiedź: int), która wzrastałaby gdy gracz poda złą odpowiedź.Jej zawartość wyświetlałaby się, gdy gracz odgadnie już liczbę.
@edit
Zauważ, że wczytujesz dane do zmiennej "liczba" tylko na początku, zamiast w pętli. Przez to sprawdzana liczba nie będzie się aktualizować.
komentarz 4 marca 2016 przez danis19 Nowicjusz (150 p.)
Ok, z licznikiem sie juz uporam, zmienna x i w petli x++, pozniej na koniec w cout to uwzglednic ale nie ogarniam petli
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,270 p.)
Pętla się wykonuje do czasu kiedy warunek w pętli jest spełniony warunek.

Czyli twoja pętla będzie się wykonywała do czasu aż nie podasz innej liczby niż 64.

Na dodatek podajesz liczbę przed pętlą. Czyli albo pętla pójdzie w nieskończoność sprawdzając za każdym razem warunki z 2 ifami. Musiałbyś tego cina wrzucić w pętlę.
komentarz 4 marca 2016 przez danis19 Nowicjusz (150 p.)
Już zrobione, Twoja druga odpowiedz bardzo mnie nakierowala :D dziekuje :)
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,270 p.)
Nie druga tylko pierwsza ^.^ Post napisał ktoś inny ;d
+1 głos
odpowiedź 4 marca 2016 przez Bizkhit Użytkownik (980 p.)
Warunek w pętli while powinien być liczba!=a, tzn wykonuj pętlę dopóki liczba jest różna od a. Aby zliczać próby utwórz sobie jakąś zmienną, np. próby, nadaj jej na początku wartość zero, a potem zwiększaj jej wartość o 1 przy każdym obiegu pętli, a po wyjściu z niej wyświetl wartość tej zmiennej na ekran.
0 głosów
odpowiedź 4 marca 2016 przez Matheyas Obywatel (1,520 p.)
Że nikt nie wspomniał o globalnych zmiennych :)
komentarz 4 marca 2016 przez Aisekai Nałogowiec (42,270 p.)
Pewnie z kursów p. Zelenta korzysta.

Z tego co wiem, to w takich małych programach globalne zmienne nie przeszkadzają. Dopiero w większych może wystąpić ryzyko, że jakiś fragment kodu zmieni niepożądanie wartość jakiejś zmiennej. :D
komentarz 4 marca 2016 przez Matheyas Obywatel (1,520 p.)
Przekazuje dalej zdobytą wiedzę z tego forum :)

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,231 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2017 w Java przez Paweł Celuch Początkujący (420 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 88 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 171 wizyt
pytanie zadane 16 czerwca 2020 w Offtop przez Rozumiem Nowicjusz (120 p.)

87,907 zapytań

136,494 odpowiedzi

304,314 komentarzy

58,286 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...