• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Studia Informatyczne - Programowanie - kariera informatyka/programisty

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
745 wizyt
pytanie zadane 2 marca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez cherubinek Nowicjusz (190 p.)
Witam :)

Jestem studentką pierwszego roku kierunku Computer Science na Politechnice. Poszłam na te studia, bo w liceum ogarnęłam PODSTAWY programowania i stwierdziłam, że podoba mi się to i zagłębiając się coraz bardziej w różne aspekty branży IT stwierdziłam, że to może być dla mnie. Poza tym nie widziałam dla siebie innej alternatywy, bo zawsze miałam głowę do nauk ścisłych ponadto uwielbiam uczyć się języków obcych i przychodzi mi to z łatwością i radością, ale ostatecznie zdecydowałam się studiować informatykę.

 

Jestem co prawda dopiero na pierwszym roku, ale ciągle mam ogromne wątpliwości związane z tym czy się będę nadawała w przyszłości do tej pracy, czy sobie poradzę. Na studiach zdecydowanie nie odstaję od mojej grupy, ale wiadomo to są dopiero początki, ale mam w głowie takie przekonanie, że nie będę wystarczająco dobra w przyszłości w tym zawodzie. Poza tym fakt, że lubię programowanie nie jest jeszcze tak silny( jak dotąd znam tylko i wyłącznie C++ i C), żeby być przekonaną, że to jest na pewno to, co będę chciała w przyszłości robić. Mam świadomość, że w zawodzie programisty trzeba być pasjonatem i być naprawdę wyjątkowym i dobrym w tym co się robi i to mnie odrobinę przeraża, dlatego, że ja za informatykę wzięłam się dopiero niedawno i obawiam się, że to może nie być wystarczające.

 

Mam do Was teraz, drodzy Informatycy, prośbę o parę słów, które dadzą mi coś do myślenia w tym temacie. Ponadto byłabym wdzięczna, gdybyście mi podpowiedzieli jakie inne alternatywne drogi w IT mogłabym wybrać gdyby to miało nie być programowanie.

 

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź ;)